דילוג לתוכן העמוד

עדכון 6: פיילוט שימוש בתוכנות שונות לתכנות הרובוט

יום חמישי, 18 באוקטובר 2018 (לפני 6 שנים)

קבוצות יקרות, עונת הפעילות החלה ואנו נמצאים בשלב בו מרבית הקבוצות כבר פעילות בעונה ומקדמות את הנושאי האתגר. גם אם ערכת המשימות טרם הגיעה אליכם, בעדכון זה מידע רב וחשוב לגבי עונת הפעילות הנוכחית!

השלמת תהליך הרישום לעונה

התאריך האחרון להשלמת הרישום (העלאת כתב התחייבות למערכת הרישום וכן תשלום לעונה) הינו 30/10/18. במידה ואתם זקוקים לסיוע בקבלת חשבונית, נא פנו אלינו בדוא"ל ל – [email protected]. במידה ורשמתם קבוצה שאינה עתידה להיפתח, אנא היכנסו למערכת הרישום ובטלו הקבוצה. תשומת לבכם לכך שההרשמה למסלול PASS SEASON עדיין פתוחה!

עדכוני האתגר 

עובדים במרץ ומפתחים את פרויקט החקר שלכם? מקדמים את המשימות על שולחן המשימות? אנו מפנים את תשומת לבכם לכך שעלו עדכונים חדשים לאתר. חשוב להקפיד להיכנס באופן שוטף לדף מפת המשאבים ולהתעדכן בהתאם.

פרויקט החקר – פורום ייעוץ לקבוצות 

עובדים במרץ ומפתחים את פרויקט החקר שלכם? מעולה! אם אתם רוצים להתייעץ אתנו על נושא החקר, הבעיה אותה זיהיתם, הרעיון לפתרון ולקבל יעוץ כללי על האתגר, השנה אנו מאפשרים לכם להיוועץ בפורום שופטי תחום החקר שלנו ועם מספר גורמים המומחים בנושא. שימו לב! תשובות יועברו לפונים בלבד, תוך שמירת המידע לגבי תוכן הפניה. יישום עצות הפורום הנה בגדר המלצה בלבד, בכל אופן יש להיצמד להנחיות החקר לעונה. 

תהליך השיפוט בתחרויות האזוריות

קבוצות וותיקות וחדשות, אנו מבקשים לעדכן על תהליך השיפוט הצפוי לנו השנה בתחרויות האזוריות. כחלק מתהליך כלל עולמי של עדכונים / שיפורים ושינויים בתוכנית FIRST LEGO League ,הוחלט על יציאה לשנת פיילוט בתחומים רבים וביניהם – שיטת השיפוט.

גם אנחנו בישראל הצטרפנו לשנת הפיילוט והשנה אנו צפויים לקיים תהליך שיפוט אחוד, לשלושת תחומי העשייה: ערכי הליבה, פרויקט החקר ותכנון הרובוט, בחדר שיפוט אחד משותף, בו שלושה שופטים ייבחנו את העשייה לאורך העונה ויתנו משוב לקבוצות. לצורך כך הוכן מחוון חדש וייעודי, שיועלה בקרוב לדף מפת המשאבים אשר יהווה כלי תומך החלטה בתהליך השיפוט ויעזור לכן הקבוצות בהכנה לתחרות.

בקרוב תועלה גם חוברת הכנה לתחרות, בה מידע על שיטת השיפוט החדשה וזה הזמן להצטרף להדרכות בעונה ולשיחת הוועידה המתוכננת לגבי הכנה לתחרות ונושאים רבים נוספים וחשובים. עוד נשמח להגיע ולהתארח בארגונים / בתי ספר אשר יקיימו הדרכה והכנה לקראת התחרות למספר קבוצות/ בתי ספר באזור.

יש לכם שאלות? פנו ל – [email protected].

אירוח בית פתוח 

קבוצות ותיקות מוזמנות לפתוח את ביתן לקבוצות חדשות במסגרת "בית פתוח". במסגרת הבית הפתוח קבוצות יגיעו אליכם על מנת לשאול שאלות, ללמוד אודות העשייה והפעילות שלכם במהלך העונה. לא נדרשת הערכות מוקדמת לכך מטעם הקבוצות המאחרות. בא לכם לארח? אנא מלאו את הטופס הבא ואנו נפרסם את פרטיכם בלוח אירועים והדרכות. את הרישום יש לבצע על ידי מנטור מבוגר בלבד!

הדרכות בעונת הפעילות

גם השנה אנו ממשיכים במסורת קיום הדרכות למנטורים ולקבוצות.  ההדרכות מתמקדות בנושאים שונים: פרויקט החקר, הדרכת משימות, EV3 ,הכנה לתחרות ועוד. הלוח מתעדכן באופן שוטף בהדרכות נוספות במהלך העונה- שווה לעקוב ולהתעדכן! עדכון ופרסום של הרצאות חדשות ומועדיהן מתבצע גם בעמוד ה-Facebook של FIRST LEGO League! שימו לב- להדרכות הפרונטליות ניתן להגיע עם 4-3 תלמידים. 

בברכה, צוות FIRST LEGO League ישראל.