דילוג לתוכן העמוד

עדכון 11: שיבוצי קבוצות סופיים לתחרויות, מארז הכנה לתחרות, דגשים לקראת התחרויות, תיבת יעוץ ופניות לפרויקט החקר, רישום להתנדבות בתחרויות

יום ראשון, 30 בדצמבר 2018 (לפני 5 שנים)

קבוצות יקרות, התחרויות עומדות בפתח וכבר אפשר ממש לספור את הימים. עדכון זה מכיל חומרים חשובים ביותר לקראת התחרויות, אנא הקפידו לקרוא בעיון והתארגנו בהתאם למפורסם בעדכון זה!

שיבוצי קבוצות סופיים לתחרויות האזוריות

אנו שמחים להודיע כי תהליך רישום הקבוצות לתחרויות תם ונשלם!  שיבוצי הקבוצות לתחרויות האזוריות הנם סופיים. לפירוט תאריכי השיבוץ והקבוצות המתחרות אנא לחצו כאן! אם נרשמתם לתחרות ומסיבה כלשהי הנכם מתקשים להגיע, אנא כתבו לנו לדוא"ל [email protected].

מארז הכנה לתחרות- חשוב!

לקראת התחרות הוכן עבורכם מארז הכנה לתחרות, בו מרוכז כל המידע הנחוץ לכם על מנת להגיע מוכנים לתחרות. במארז מידע בנוגע למיקום התחרות, דרכי הגעה, לוח הזמנים, דגשים מיוחדים, תהליך השיפוט, העפלה לתחרות הגמר ועוד. לשאלות ובירור בנוגע לפרטים נוספים, תוכלו לפנות אלינו בדוא"ל [email protected].

דגשים נוספים לקראת התחרויות- חשוב!

  • משך השיפוט- תהליך השיפוט מתקיים במהלך 22 דקות רצופות בחדר שיפוט אחוד (עד 1 דקה להתארגנות, 7 דקות לפרויקט החקר, 7 דקות לתכנון הרובוט ו-7 דקות לערכי הליבה). יש לקיים תרגול עם התלמידים על מנת לוודא כי קבוצתכם אכן עומדת בלוח הזמנים המתואר בפסקה זאת. 
  • הרכב הנכנסים לחדר השיפוט- לחדר השיפוט מורשים להיכנס כל חברי הנבחרת (עד 10 תלמידים) וכן שלושה מנטורים.
  • ילדים בעלי צרכים מיוחדים- במידה ובקבוצתכם משתתפים ילדים בעלי צרכים מיוחדים (ילדים על הספקטרום האוטיסטי\ בעלי התמודדויות כאלו ואחרות) וחשוב לכם שהשופטים יהיו מודעים לכך מראש, אנא מלאו את הטופס המצורף על מנת שנוכל לוודא שקבוצתכם תקבל התייחסות מתאימה בחדר השיפוט. 
  • **תיעוד- **הצילום בתוך חדר השיפוט מותר, כל עוד איננו מפריע לתהליך השיפוט. אין להסריט. 
  • קבוצות דוברות ערבית- אנא דאגו להביא מידע בעברית וערבית אותו תוכלו להשאיר לשופטים. אנו עושים מאמצים לגיוס שופטים דוברי ערבית, אולם לא תמיד הדבר מתאפשר. לכן, אחד המנטורים יוכל לשמש גם כמתורגמן לקבוצה במידת הצורך.
  • טופס ויתור והסכמה- מילוי הטופס על ידי הורי תלמידי הקבוצה והמנטורים והעלאת האישור למערכת ניהול הקבוצות על ידי המנטור הינו תנאי להשתתפות בתחרות.

תיבת ייעוץ ופניות בנושא פרויקט החקר

כידוע לכם, נושא האתגר השנה הוא חקר החלל. נושא זה הנו נושא רחב ומרתק אשר עשוי להעלות הרבה שאלות שלא בהכרח נמצא להן תשובה. לכן, פעלנו לשיתוף פעולה עם סוכנות החלל הישראלית ומשרד המדע! באמצעות פניה לדוא"ל הרשמי של התכנית שלנו [email protected] ,תוכלו להעביר שאלות בנושא חקר החלל למומחים בתחום מדעי החלל מסוכנות החלל הישראלית ומשרד המדע. 

שימו לב! יש להעביר שאלות בתחומים מדעיים בלבד. 

לייעוץ בנושא פרויקט החקר עצמו ושאלות בנוגע לאתגר, ניתן לפנות לפורום שופטי החקר הראשיים שלנו באמצעות מילוי שאלון החקר.

רישום מתנדבים לתחרויות האזוריות ותחרויות הגמר

מעוניינים לבוא ולהתנדב בתחרויות FIRST LEGO League? הרישום להתנדבות בתחרויות האזוריות עדיין פתוח ואנו נשמח שתתרמו מכישורכם ומניסיונכם! אנא שימו לב לכך שאתם נרשמים להתנדבות בתחרויות בהן לא משתתפות קבוצות להן אתם קשורים על מנת להימנע מניגודי אינטרסים. ההתנדבות פתוחה גם לקבוצות שלמות וגם ליחידים. שימו לב לכך שחלק מתפקידי ההתנדבות דורשים למידה באמצעות מערכת למידה מרחוק וכן הגעה להדרכות פרונטליות.

שלכם, צוות FIRST LEGO League ישראל.