דילוג לתוכן העמוד

עדכון 12: תוצאות התחרויות האזוריות, משוב על פעילות בעונה, מארז הכנה לתחרות הגמר ועוד..

יום ראשון, 03 בפברואר 2019 (לפני 5 שנים)

קבוצות יקרות, עשר תחרויות אזוריות מאחורינו וזאת ההזדמנות לומר תודה לכל מי שהגיע, השתתף וצפה! היה נפלא לראות אתכם ואת העשייה המופלאה שלכם! כל הכבוד לקבוצות שהשתתפו בתחרויות האזוריות ובהצלחה לקבוצות שישתתפו בתחרויות הגמר. אנו מקווים שהחוויה מהתחרויות ומהעונה כולה הייתה טובה ושנמשיך לראותכם גם בעונה הבאה.

תוצאות התחרויות האזוריות

עכשיו כשכל עשר התחרויות האזוריות הסתיימו, ארגנו עבורכם את כל המידע אודות הקבוצות אשר לקחו חלק בתחרויות האזוריות, רשימת הקבוצות הזוכות בפרסים, רשימת הקבוצות המעפילות שלב וכן מידע אודות הניקוד המרבי אותו צברתם במהלך התחרות! 

מקומות נוספים בתחרות הגמר- חשוב!

בתום התחרויות מתקיים תהליך בקרה לבחינת רשימת הקבוצות העולות לתחרויות הגמר. תהליך קבלת ההחלטות מתבצע על פי החוקים והקריטריונים של League LEGO FIRST ,בהתבסס על שקלול כל ההישגים של הקבוצה בכל הקטגוריות האתגר ובחינת האיזון בהישגי הקבוצה בכל התחומים יחד – תכנון הרובוט, פרויקט החקר וערכי היסוד, כולל עמידה בקריטריון ביצועי הזירה ב- %75 עליונים. אנו שמחים להכריז על קבוצות נוספות המצטרפות לרשימת הקבוצות העולות לתחרויות הגמר! 63 אלון - רעננה 452 חט"ב דפנה - קריית ביאליק 518 בן גוריון - נס ציונה 1050 אמית בנות - רחובות 1173 חט"ב גוונים - קדימה צורן 1208 קהילתי השלום - מבשרת ציון 1282 התיכון שליד האוניברסיטה העברית בירושלים 1423 בי"ס יסודי אלפרדוס - רהט 1536 שחף - שוהם 1550 אבן ח'לדון - דבוריה 1677 התיכון הניסויי - ירושלים 1862 נופים - חיפה 1932 תורני חדש - שדרות

משוב על פעילות בעונה ושיטת השיפוט – חשוב!

במהלך עונת הפעילות הנוכחית לקחנו חלק בפיילוט שיפוט חדש לבחינת דרכים חדשות לשיפוט והערכת הקבוצות בתחרות, וזאת תוך שמירה על הדברים החשובים בפעילות ב– FIRST. נודה לכם מאוד באם תקדישו מזמנכם על מנת להעביר משוב על שיטת השיפוט החדשה, הפעילות בעונה וכל דבר נוסף שחשוב שנכיר על מנת להמשיך ולשפר את חוויות העשייה ב – FIRST. שימו לב! השאלון יקבל תגובות עד לתאריך 19.2.24.

משוב על פיילוט התוכנה 

פיילוט נוסף בו לקחנו חלק בעונת הפעילות הנוכחית הוא פיילוט התוכנה, אשר אפשר לקבוצות לעשות שימוש בתוכנות שונות, אחרות מתוכנת EV3 . באם לקחתם חלק בפיילוט בתכנה )וגם אם לא(, נודה לכם אם תשיבו על שאלון קצר בשפה האנגלית בנושא. השיבו על הסקר ועזרו לנו להשתפר לקראת עונת הפעילות הבאה! שימו לב! תגובתכם תישמר בסודיות. 

תשלום ורישום לתחרויות הגמר – חשוב!

קבוצות אשר העפילו לשלב הגמר עתידות לקחת חלק באחת מתחרויות הגמר הארציות אשר יתקיימו בתאריכים .שבירושלים פיס ארנה בהיכל 26.2.2019-ו 25.2.2019. במידה והעפלתם לתחרויות הגמר, עליכם להעביר דמי רישום לתחרות על סך 1000 ₪ וזאת בהתאם להנחיות התשלום המצוינות באתרנו. חשוב! את התשלום יש לבצע לא יאוחר מ- 18.2.19 .במידה ולא תבצעו התשלום עד למועד זה, הדבר עלול לפגוע בשריון מקומכם בתחרות הגמר. שיבוץ סופי לתחרות הגמר יש לבצע באמצעות רישום במערכת לרישום וניהול קבוצות, על ידי המנטור הרשום במערכת. 

מתי נרשמים לתחרויות הגמר?

הרישום יהיה פתוח בין התאריכים 10.2.19 בשעה 21:00 ועד ל-12.2.19 בשעה 21:00 .הרישום יפתח רק לקבוצות שעלו לגמר והשלימו את תהליך התשלום במועד. השיבוץ ליום התחרות עצמה הינו על בסיס מקום פנוי בלבד וכל הקודם זוכה. 

אז מה עושים בינתיים? 

בודקים כי ברשותכם הדוא"ל והסיסמא הנחוצים לכניסה למערכת ניהול הקבוצות. במקביל, אנא בדקו מהו התאריך המועדף עליכם מבין שני מועדי הגמר. **חשוב! באם חשוב לכם תאריך התחרות, אנא בצעו רישום מיד עם פתיחת הרישום ב-10.2.19 בשעה 21:00 **

דגשים חשובים לקראת תחרויות הגמר:

  1. .שיטת השיפוט בתחרויות הגמר זהה לשיטת השיפוט שהתקיימה בתחרות האזורית – 22 דקות ברצף בהן התלמידים יציגו לאחר דקת התארגנות את נושא החקר, נושא תכנון הרובוט וערכי הליבה, בזה הסדר, למשך 21 דקות.
  2. בתחרות הגמר נכריז על זוכות הפרסים וזוכות האליפות במקומות ראשון שני, שלישי ורביעי שיזכו לייצג אותנו בתחרויות הבינלאומיות בארה"ב /אורוגוואי.
  3. הקבוצה אשר תזכה בפרס האליפות )מקום ראשון( בכל אחת מתחרויות הגמר בישראל, תקבל את הזכות להשתתף בפסטיבל העולמי של FIRST LEGO League בדטרויט, ארה"ב. התחרות תתקיים בין .2019 אפריל 27 – 24 הת.
  4. הקבוצות שידורגו במקומות 4-2 בכל תחרות יוכלו לקחת חלק בתחרות הבינלאומית שתתקיים בארקנסו ארה"ב, בין התאריכים 19-16 במאי 2019( מקום אחד בכל אחת מתחרויות הגמר( או בתחרות באורוגוואי שתתקיים בין התאריכים 19.6.1-5.30( שני מקומות בכל אחת מתחרויות הגמר( ובכפוף להחלטת הקבוצות הממוקמות בדרוג הגבוה מכן ועל בסיס כל הקודם זוכה, מבין שתי הקבוצות שזכו באותו המקום, בשני ימי תחרות הגמר. לתשומת לבכם כי כל עלויות ההשתתפות בתחרות הבינלאומית, כולל דמי הרישום, טיסות, שהות וכדו', הנן על חשבון הקבוצה. נא הביאו מידע זה לידיעת כל הנוגעים בדבר!
  5. בכל אחד מימי תחרות הגמר נכריז גם על מעפילת השלב לתחרות ה – GIA הבינלאומית – קבוצה אשר תדורג בשלב דיוני הפרסים בפרס המחקר החדשני- מקום ראשון בכל אחד מימי התחרות תייצג את ישראל בתחרות פרס החדשנות העולמי ותגיש מסמכים באנגלית, להתמודדות על עליית שלב.

התנדבות לשיפוט בתחרויות 

התנדבתם בתחרויות האזוריות ורוצים לקחת חלק גם בתחרויות הגמר? אנא הצטרפו אלינו לחוויה! גם בתחרויות הגמר אנו זקוקים למתנדבים: מורים, הורים, תלמידים וקהילה! נשמח למתנדבים דוברי השפות עברית, ערבית ואנגלית על מנת להבטיח כי כלל הקבוצות תוכלנה להציג את הפעילות בשפתן! בואו והצטרפו אלינו! 

שימו לב! לחלק מן התפקידים דרושים ידע, הכשרה וכן ניסיון קודם. על מנת למנוע ניגודי אינטרסים, אנא התנדבו בתחרויות בהן לא משתתפות קבוצות להן אתם קשורים בלבד.

היה לנו לעונג לפגוש אתכם במהלך התחרויות האזוריות! תודה לכולם על העשיה החשובה, המשמעותית והמופלאה והמשך עונה מדהימה לכולם! 

שלכם, צוות FIRST LEGO League ישראל.