דילוג לתוכן העמוד

עדכון 4: מועדי תחרויות לעונת 2019/20, חידודים בנוגע לפרויקט החדשנות, קול קורא למתנדבים ועוד!

יום חמישי, 14 בנובמבר 2019 (לפני 5 שנים)

קבוצות יקרות, העונה כבר בעיצומה ואנו נרגשים לראות את התוצרים ושיתופי הפעולה של הקבוצות החדשות והוותיקות יחד! 

רישום, תשלום ואיסוף ערכות משימה

בשלב זה חלק מהקבוצות עדיין נמצאות בתהליכי הסדרת תשלום. קבוצות אשר שילמו וטרם קיבלו ערכה מתבקשות לשלוח אסמכתא לתשלום לדוא"ל [email protected] על מנת שנוכל לסייע באיסוף ערכה. השנה אנו צפויים לצאת בפיילוט לתחרות נוספת של FIRST LEGO League קבוצות המעוניינות להירשם למסלול התחרות של הקיץ מוזמנים להשאיר פרטים אצלנו – פרטים נוספים בהמשך. כמו כן- המסלול הלא תחרותי שלנו פתוח לרישום עד לפברואר 2020! לפרטים נוספים אודות מסלול Pass Season לחצו כאן!

תחרויות FIRST LEGO League לעונת 2019/20

תאריכי התחרויות המוקדמות לעונת הפעילות 2019/20 הם: 

  • 21-20 בינואר 2020 - עמק חפר 
  • 26 בינואר 2020 - מודיעין
  • 29 בינואר 2020 - ירוחם
  • 6-3 בפברואר 2020 - תל אביב
  • 12-13 בפברואר 2020 - ירושלים
  • 17 בפברואר 2020 - חיפה

תחרות האליפות תתקיים ב־19-18 במרץ 2020 - תל אביב.

  • הרישום לתחרויות המוקדמות עתיד להיפתח בתחילת חודש דצמבר 2019. הישארו מעודכנים! 
  • הרישום יתבצע באמצעות מערכת רישום וניהול הקבוצות. אנא הצטיידו בשם המשתמש והסיסמה שלכם לצורך הרישום לתחרויות.

פרויקט החדשנות - חידוד הנחיות 

לאור פניות רבות שעלו מן השטח, אנו יוצאים בחידוד של נושא האתגר השנתי. הדרישות המחייבות של פרויקט החדשנות בעונת SHAPER CITY מנוסחות במסמך הרשמי של האתגר השנתי ויש לפרש אותן באופן מילולי:

  • לזהות בעיה הקשורה בבניין או במרחב ציבורי שנמצאים בקהילה שלכם.
  • לתכנן לה פתרון.
  • לשתף את הפתרון שלכם עם אחרים ולאחר מכן לשפר אותו. כל ההסברים הנוספים המופיעים הן במסמכי האתגר, במחברת ההנדסה או בעדכונים הם בגדר המלצות בלבד, ומטרתם לעזור לקבוצות להתמקד בבעיות שעונות בוודאות על הגדרות האתגר. בעדכון זה אנו מבקשים לחדד את ההסברים הקיימים.
  1. הנושא השנתי הוא SHAPER CITY או בתרגום חופשי - מעצב או מגבש ערים, ולשם יש לכוון את המחקר שלכם. כפי שצוין במסמך האתגר, ישנן דוגמאות רבות לנושאי החקר האפשריים בחוברת ההנדסה וגם על גבי שטיח המשחק עצמו, אך אתם חופשים לבחור גם כל נושא אחר העונה על דרישות האתגר.
  2. הבעיה שאתם חוקרים צריכה להיות בעיה של התשתית העירונית או החוץ -עירונית (בניינים, רחובות, כבישים ושטחים ציבוריים אחרים) אשר אינה קיימת ויש לבנות אותה מחדש, או שבמצבה הנוכחי אינה מספקת את הצרכים של התושבים, או מסכנת אותם, בהווה או בעתיד. הפתרון החדשני צריך לפתור את הבעיה וליצור סביבה נוחה יותר או בטוחה יותר לקהילה.
  3. בכל מקרה של ספקות בנוגע לבעיה אותה אתם מעוניינים לחקור והאם היא מתאימה לדרישות האתגר, אתם מוזמנים לפנות לפורום הייעוץ למנטורים תוך הגדרה מדויקת של הבעיה שזיהיתם. אין צורך לצרף לפנייה את תיאור הפתרון, אלא אם לדעתכם הוא יעזור להבין את תוכן הפנייה. בנוסף, ביום חמישי ה־21 בנובמבר 2019, בשעה 18:00 יתקיים Webinar -הרצאה מקוונת בנושא פרויקט החדשנות. הצטרפו לשיחה באמצעות לחיצה על הקישור הבא. נתראה!

שיתוף פעולה עם המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל 

גם השנה אנו דואגים לכם, חברי הקבוצות שלנו, לשיתופי פעולה חדשים ומרתקים. בעונה זו נשתף פעולה עם המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל! הנכם מוזמנים להיכנס לאתר של המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל, לעיין ברשימת האתרים ולקבל מידע אודות אתרים לשימור בישראל. מוזמנים לפנות למומחים בנושא שימור אתרים בישראל בכתובת הדוא"ל [email protected] הקפידו לציין כי אתם פועלים במסגרת התכנית FIRST LEGO League על מנת שתקבלו מענה בהתאם.

הדרכות לעונת SHAPER CITY 

השנה החלטנו לאפשר לכם לבחור את הנושאים שמעניינים אתכם. בקישור הבא תוכלו לבחור את ההדרכות שמעניינות אתכם ולסמן את מיקום המגורים שלכם. במידה ואתם מעוניינים לארח הדרכות אצלכם נשמח שתעדכנו אותנו בדוא"ל [email protected]. הרישום יהיה זמין עד ליום חמישי ה־21 בנובמבר, מהרו להירשם!

קול קורא להתנדבות בתחרויות 

תחרויות League LEGO FIRST יוצאות לדרך ואנו מזמינים אתכם, לקחת חלק, להתנדב וליהנות יחד אתנו! לפרטים נוספים אודות התנדבות בתחרויות FIRST LEGO League אנא פנו לרון, רכזת המתנדבים המופלאה של בדוא״ל [email protected]. במידה ותרצו להתנדב לתפקידי שיפוט זירה ותפקידי שיפוט תחומים, אנא פנו לרון בדוא"ל המצורף מעלה בהקדם, כיוון שתפקידים אלו מצריכים הכשרה מבעוד מועד לקראת ההתנדבות ביום התחרות עצמו. 

בתים פתוחים לקבוצות

במהלך חופשת חנוכה, קבוצות רבות מארחות אירועים שונים במסגרת קהילתית ברחבי הארץ. במידה וגם אתם מעוניינים לארח קבוצות נוספות אצלכם ולקיים מפגש בית פתוח, אנא מלא את הקישור המצורף. בעדכון הבא, נוציא רשימה מסודרת של קבוצות המעוניינת לארח ופרטים ליצירת קשר עמן. 

 הישגי נבחרת FIRST Global Challenge בדובאי

מי שטרם התעדכן, נבחרת ישראל מתיכון מגידו זכתה במקום השני והמדהים באולימפיאדת הרובוטיקה שהתרחשה מוקדם יותר החודש בדובאי. הנבחרת סיימה במקום הראשון בשלב הדירוגים והינה היחידה בעולם שלא הפסידה באף משחק בשלב זה! בנוסף, זכתה הנבחרת במדליה על סכום הנקודות המצטבר של משחקי הדירוג ועל עזרה יוצאת דופן לקבוצות אחרות (וביניהן כאלה שאינן מקיימות יחסים דיפלומטיים עם ישראל). כבוד גדול! מאז הזכייה הספיקה הנבחרת לככב בשערי העיתונים, להופיע בתוכניות בוקר ואפילו להתארח במשכן ראש הממשלה!

המשך עונת פעילות מוצלחת,  צוות FIRST ישראל