דילוג לתוכן העמוד

עדכון 6: דגשים לשיפוט בתחרויות, פורום ייעוץ מומחים, רישום להתנדבויות ועוד.

יום חמישי, 26 בדצמבר 2019 (לפני 4 שנים)

קבוצות יקרות, העונה בעיצומה וכבר אפשר ממש להרגיש את התחרויות באופק! אנו מקוות כי אתם נהנים מהעשייה ומהאתגרים העומדים בפניכם. מספר עדכונים חשובים.

עדכונים לקראת GIA 2019 

כאמור, תחרות ה־Global Innovation Award מתקיימת מדי שנה בארה"ב ועוסקת בתחום החדשנות. השנה אנו פותחים מחדש את האפשרות להשתתפות הקבוצות המצטיינות בתחרות ה־GIA!

  • בכל תחרויות המוקדמות, שתי הקבוצות שיזכו בהערכת השופטים הגבוהה ביותר בתחום הליבה של "הפרויקט החדשני" יעפילו באופן אוטומטי לשלב חצי הגמר הארצי. (שימו לב, כי לא כל מי שזוכה בפרס על הפרויקט החדשני מעפיל באופן אוטומטי לחצי הגמר, וזאת מהסיבה שייתכן שאחת מהקבוצות המעפילות או שתיהן יזכו באותה התחרות בפרס האליפות). בחצי הגמר ישתתפו 18 קבוצות בסה"כ.
  • לכל קבוצה יוקצב שבוע אחד מיום קבלת הכרטיס לחצי הגמר לצורך כתיבת והגשת דף מסכם באורך עמוד אחד המכיל את כל הפרטים אודות פרויקט החדשנות שלה.
  • ב־3 בינואר 2020, נציין מיהן 10 הקבוצות אשר יעפילו לגמר הארצי. הקבוצות המעפילות לגמר הארצי יתבקשו להרחיב את תיאור הפרויקט ולכתוב מסמך בן 6 עמודים בעברית.
  • גמר GIA ישראל יתקיים ב־8 במרץ 2020, במשרדי FIRST ישראל בנוכחות סגל שופטים ראשיים. בסופו יבחרו חמש קבוצות אשר יקבלו את המלצת סגל השופטים להשתתפות בתחרות ה־Global Innovation Award העולמית.
  • חמשת הקבוצות המועמדות להשתתפות בתחרות ה־Global Innovation Award, יתבקשו להכין ולשלוח מסמכים באנגלית לפי הנחיות אשר יתפרסמו בהמשך העונה.
  • 20 הקבוצות הטובות ביותר מכל העולם ישתתפו בגמר ה־Global Innovation Award העולמי בארה"ב.

שיפוט בתחרויות SHAPER CITY 

קריטריונים למועמדות לפרס האליפות ולהעפלה מתחרות המוקדמות לתחרות האליפות: החל מעונה זו, ההערכה המשוקללת של הקבוצות לשם בחירת המועמדות לפרס האליפות ולהעפלה לשלב האליפות מבוססת על תוצאות השיפוט בשלושת תחומי הליבה (ערכי הליבה, פרויקט החדשנות ותכנון הרובוט) ועל מיקום הקבוצה בזירת משחקי הרובוט, כשלכל אחד גורמים אל ה משקל זהה של 25%. עד לשנה שעברה, על מנת להיות מועמדת לפרס האליפות, היה על הקבוצה להשיג בזירה תוצאה בין 40% הגבוהות, ולצורך העפלת שלב - בין 75% הגבוהות. כתוצאה מהכללת ביצועי הרובוט בזירה בהערכה המשוקללת, החל מעונה זו בוטלו מגבלות אלו.

הצגת סמל FIRST ישראל על מוצרי מיתוג 

בשל הרצון לשמור על אחידות וגאוות היחידה של תכנית FIRST LEGO League בקהילה, וכן בשל העובדה כי חשוב לנו שהמילה "רובוטיקה" תזוהה עם ארגון FIRST ישראל, נבקש מכם להוסיף את סמל FIRST ישראל על כלל מוצרי המיתוג שאתם מפיקים לרבות פרסומים דיגיטליים, וזאת על מנת לסייע לנו להגביר את החשיפה של FIRST ישראל.  קישור לקובץ הלוגו הרשמי שלנו נמצא כאן!

פורום ייעוץ מומחים

אנו ממליצים לקבוצות להתייעץ לגבי נושא הבעיה שאותה איתרתם (גם אם כבר התחלתם לעבוד עליה) מאחר ובתחרויות אנו כפופים לנהלי מטה FIRST הבינלאומי ועלינו לשפוט לפי סטנדרטים בינלאומיים ואחידים. המענה על השאלות מתבצע תוך ימים בודדים. קישור לפורום כאן.

שולחנות עץ בתחרויות המוקדמות בירוחם, מודיעין ועמק חפר 

בתחרות המוקדמות אשר יערכו בירוחם, מודיעין ועמק חפר ייעשה שימוש בשולחנות עץ צבועים בצבע שחור חלק ולא בשולחנות אלומיניום. אנא קחו זאת בחשבון והיערכו בהתאם במידה והנכם לוקחים חלק באחת מתחרויות אלו. 

הצהרת מנטור + כתב התחייבות

זוהי תזכורת עבור קבוצות אשר טרם חתמו על טופס כתב ההתחייבות! אנא דאגו להשלים אותו בהקדם. שימו לב כי יש לחתום על גבי הטופס עם החותמת הרשמית של המוסד. את הטופס ניתן למצוא כאן. בנוסף, על כל מנטור לחתום על טופס הצהרת מנטור לאחר איסוף טפסי הסכמה וויתור חתומים של כל הורי הקבוצה. את הטפסים ניתן למצוא כאן. ההשתתפות בתחרויות מותנת בהגשת הטפסים הללו. אנא הגישו אותם בהקדם בכתובת הדוא"ל [email protected] או הזינו ישירות דרך מערכת ניהול ורישום הקבוצות.

תזכורת! שיתוף פעולה עם אתרי מורשת ורשות העתיקות 

בהזדמנות זו נרצה להזכי ר לקבוצות אשר טרם יצרו קשר עם אתרי המורשת ורשות העתיקות שהשנה אנו פועלים בשיתוף פעולה מיוחד עמם, ליצור איתם קשר ולקבל: ייעוץ מומחים מן השטח, סיורים באתרי מורשת ואתרי רשות העתיקות, רעיונות לפרויקט החדשנות שלכם ופעילויות נוספות ומדליקות שתוכלו למצוא רק באתרים הללו! לפנייה למומחים בנושא שימור אתרים בישראל אנא פנו לכתובת הדוא"ל samgolan11@walla.com. לפנייה למומחים בנושא רשות העתיקות אנא פנו לכתובת הדוא"ל [email protected]. הקפידו לציין כי אתם פועלים במסגרת התכנית FIRST LEGO League על מנת שתקבלו מענה בהתאם.

סיירת מדיה חברתית

אנו מחפשים מתנדבים המעוניינים לצלם עבור הארגון. לשם כך, אנו מקימים סיירת מדיה דיגיטלי ת אשר תעבור הדרכה לצורך כך, וכדי להעשיר אתכם בתחום המדיה החברתית, נקיים הדרכת מדיה חברתית אשר תכלול את כל ההסברים והמידע החשוב והעדכני אודות השימוש במדיה החברתית . ההדרכה תועבר ע"י טלי אהרון, האחראית על תחום המדיה החברתית בארגון. ההדרכה מותנת ברישום מראש ותתקיים בחודש הקרוב, רישום למתעניינים בקישור הבא.

הרישום להת נדבויות לתחרויות נפתח! 

מעוניינים להתנדב בתחרויות FIRST LEGO League? מצוין, הרישום להתנדבויות כבר פתוח למתנדבים! על מנת להירשם להתנדבויות יש לבצע כניסה למערכת המתנדבים ולבחור בתאריכים ובתפקידים הרצויים. רישום למשתמשים חדשים כאן! רישום למשתמשים וותיקים כאן

בברכת המשך עונה מוצלחת לכולם וחג חנוכה שמח! צוות FIRST ישראל