דילוג לתוכן העמוד

עדכון 12: מיתוג מחדש של התכנית, חזרה לשגרה, הגשות דוחות, ועוד!

יום שישי, 22 במאי 2020 (לפני 4 שנים)

קבוצות יקרות, אנחנו מקווים שהקורונה כבר כמעט מאחורינו, שכולם מרגישים טוב וכי אתם מתחילים לחזור לשגרה. אנו שמחים לחזור לפעול במרץ לצורך ההכנות לעונה הקרובה!

מיתוג מחדש של FIRST LEGO League

בשיתוף עם LEGO, יצרנו מיתוג מחודש של FIRST LEGO League ואיחדו בין כל תכניות ה-LEGO של FIRST אשר יפעלו מעתה תחת המותג FIRST LEGO League עם שלושה מסלולים נפרדים.

  • **מסלול Discover **שטרם עלה ארצה ומיועד לילדי גן טרום חובה
  • **מסלול Explore **המחליף את תכנית FLL. Jr ומיועד לילדי גן חובה ועד כיתה ד'
  • **מסלול Challenge **המחליף את תכנית FLL ומיועד לתמידי כיתות ד' עד ט'  הילדים יתחילו בגילוי (Discover) משם יצמחו למחקר (Explore) ולבסוף יתמודדו עם האתגרים (Challenge) ומכאן גם שמות המסלולים החדשים.

מידע נוסף ניתן למצוא כאן. (חשוב להדגיש כי גילאי המסלולים שמופיעים במסמך העולמי אינם תואמים בדיוק לגילאי המשתתפים בארץ כפי שצוין מעלה).

חזרה לפעילות של רכזת התוכנית 

אנו שמחים לעדכן כי סיון שטיינברג, רכזת FIRST LEGO League Challenge חזרה לפעילות וזמינה בכתובת [email protected] ובטלפון 054-8874424. מוזמנים לפנות בכל שאלה. סיון גם תסייע ותענה על שאלות הקשורות ב-FIRST LEGO League Explore.

הגשת דוחות ביצוע למשרד החינוך 

קבוצות אשר הגישו בקשה ל"קול קורא" של משרד החינוך לעונת CITY SHAPER נדרשות להעביר את דוחות הביצוע** עד ל-15 ביוני 2020 **על מנת להשלים את התהליך. אנא הקפידו לשלוח את הדוחות בהקדם. לא תתאפשר קבלה של דוחות באיחור. הדרישות לדוחות כפי שהתקבלו ממשרד החינוך הן כדלהלן:

  1. ההקצבה תינתן עבור רישום לתחרות, רכישת ציוד בהתאם למפרט FIRST והדרכה בעלות של עד 100 ₪ לשעת הדרכה. בית הספר יכול להרכיב את סל התקצוב על פי צרכיו ועל פי שיקול דעתו.
  2. יתקבלו אסמכתאות מה־1 ביולי 2019 ועד ל-31 למרץ 2020 (שנה״ל תש״ף). 
  3. דוחות הביצוע יעברו למוקד הבקרה עד ל־15 ביוני 2020 שימו לב כי ניתנה הארכה בשל הקורונה. 
  4. לדוח הביצוע יצורף מכתב חתום מהנהלת FIRST כי ביה"ס השתתף בתחרות FLL בשנה"ל תש"ף - שימו לב, אישורים אלו נשלחו במייל למנטורים של כל קבוצה בתום תקופת תחרויות המוקדמות.
  5. לדוח הביצוע תצורף אסמכתא מהטכניון בדבר התשלום לתחרות בשנה"ל תש"ף. שימו לב, הקבלות והחשבוניות נשלחו למנטורים במייל בתום סיום תהליך הרישום.
  6. לדוח הביצוע תצורף רשימה שמית של התלמידים + ת.ז שהשתתפו בכל קבוצה. קבוצות שהשתתפו בהן פחות משישה תלמידים לא יהיו זכאיות לקבלת הקצבה. קבוצות שהשתתפו בהן מעל 10 תלמידים בקבוצה – יקבלו את ההקצבה. לשאלות נוספות בנושא מוזמנים לפנות לשני מדמוני ממשרד החינוך בכתובת [email protected] או אלינו [email protected].

קבוצת WhatsApp חדשה ייעודית למנטורים

אנו שמחים לעדכן כי לאחרונה נפתחה ביוזמת המנטורים קבוצת WhatsApp ייעודית למנטורים. להצטרפות לקבוצה לחצו כאן. הקבוצה מהווה פלטפורמה נהדרת לקשר ישיר עם מנטורים מקבוצות מקבילות, מענה על שאלות והתייעצות. חשוב להדגיש כי ל-FIRST אין כל אחריות על הנכתב בקבוצה וכי הקבוצה אינה מהווה תחליף לעדכונים ולמידע הרשמי שמתפרסם באתר FIRST.

**בקרוב מאוד יתפרסם המידע על פתיחת העונה הקרובה, המשיכו לעקוב! **

בברכת חזרה לשגרה מוצלחת ובריאה,  צוות FIRST ישראל