דילוג לתוכן העמוד

עדכון 5: הודעות חשובות לגבי פרויקט החדשנות ותוכנת SPIKE™ Prime

יום שני, 28 בנובמבר 2022 (לפני שנה)

קהילה יקרה, להלן שני עדכונים חשובים:

הבהרה בתחום פרויקט החדשנות לעונת ℠SUPERPOWERED

אנו מזכירים לכם שנושא פרויקט החדשנות בעונה זו חייב להיות קשור לשיפור מסע האנרגיה בקהילה והבעיה שהקבוצה רוצה לפתור חייבת להיות חלק ממסע זה. לכן, אם הקבוצה רוצה לטפל בהפחתת זיהום למשל, והזיהום נוצר בתהליך הפקה, הובלה, אחסון או שימוש באנרגיה והקבוצה רוצה להקטין/לצמצם אותו, נושא החקר חוקי. אם לעומת זאת, מטרת הפרויקט היא הקטנת זיהום סביבתי בתום מסע האנרגיה, כלומר אחרי שמסע האנרגייה הסתיים, רק כדי שנחייה בסביבה נקייה יותר, במקרה זה, נושא החקר אינו עונה על הגדרת האתגר השנתי.

עדכון בנוגע להשקת אפליקיית LEGO® Education SPIKE™3

קבלנו עדכון מ LEGO כי בדצמבר הקרוב, תושק אפליקציית LEGO® Education SPIKE™3 וקושחה (firmware) חדשים לבקר SPIKE Prime (וגם לבקר Mindstorms Robot Inventor). ההמלצה של לגו לקבוצות הנמצאות באמצע העונה היא לא לבצע את העדכון. העדכון מוסיף תכונות חדשות לבקר, אבל גם משנה את ההתנהגות של הבקר עם תוכניות קיימות, ולמעשה אינו תואם לתוכניות שכתבתם בגירסא הנוכחית. אנחנו מצטרפים להמלצה זו, לא לבצע את העדכון. כשהעדכון יצא (במהלך דצמבר), התוכנה LEGO® Education SPIKE™ שאתם מריצים במחשב תציע לבצע את העדכון בכל פעם שתפעילו אותה. הקפידו לא להסכים לעדכון, והנחו גם את התלמידים בנושא.

אם בכל זאת תבצעו את העדכון בטעות, תצטרכו לעדכן גם את הקושחה (firmware) של הבקר. אחרי כן תצטרכו לעדכן (לשנות) כל התוכניות שכתבתם לבקר, כי אין תאימות בין גירסא 2 (הנוכחית) לגירסא 3 (החדשה). תכננו להקדיש לזה זמן משמעותי (שוב, המלצתנו לא לבצע את העדכון).

מומלץ לבצע את העדכון רק לאחר התחרות האחרונה בה תשתתפו העונה. למידע נוסף, מוזמנים לקרוא עוד בקישור הבא.

מתרגשים לקראת התחרויות, צוות FIRST ישראל