דילוג לתוכן העמוד

עדכון 8: מידע חשוב לקראת התחרויות, שימוש במדיד ועדכון משחק הרובוט

יום שלישי, 03 בינואר 2023 (לפני שנה)

קבוצות יקרות, בעוד חודש ניפגש בתחרות הראשונה לעונת ℠SUPERPPOWERED, איזו התרגשות! מקווים שאתם נרגשים לפחות כמונו ומתכוננים היטב לחגיגה שכולה מדע וטכנולוגיה.

מארז הכנה לתחרות 

כמדי שנה, איגדנו לכם מארז הכנה לתחרויות הכולל לוחות זמנים, הסבר על יום התחרות, נהלים, דגשים וכו׳. אנא קראו את המארז בעיון רב ודאגו לעקוב אחר ההוראות הכתובות בו.

נדרשת פעולה: טופס ההסכמה של FIRST

FIRST דורשת שכל המשתתפים באירוע (לרבות חברי קבוצה, מנטורים, מתנדבים, קהל ואורחים) יהיו חתומים על טופס ההסכמה של FIRST. משתתפים אשר אינם חתומים לא יורשו להיכנס לשטח התחרות.

חברי קבוצה

עליכם לשלוח להורי התלמידים את הלינק הקבוצתי המופיע באזור ניהול הקבוצה ב-Dashboard של FIRST ישראל. לאחר חתימת ההורה, שם התלמיד/ה יתווסף לרשימה וכך תוכלו לעקוב אחר התהליך. הלינק הינו קבוצתי, ואינו ניתן להעברה לקבוצות אחרות. המידע מבוקש לשם ניהול התוכנית, מעקב אחר התקדמותה, ועוד.

מנטורים, אורחים וקהל

טופס הסכמה לכל באי התחרות שאינם חברי קבוצה נמצא בלינק legal.firstisrael.org.il. אנא דאגו לחתום עליו בטרם יום התחרות. בקשו גם מהורים, מלווים, אורחים וכו׳ לחתום עליו.

דפי מידע קבוצתיים

העונה, הקבוצות מתבקשות להכין דפי מידע המסכמים את עבודתם בשלושת התחומים (פרויקט החדשנות, תכנון הרובוט וערכי הליבה). דפי המידע מוגבלים לשני עמודי טקסט ועמודים נוספים (ללא מגבלה) עבור שרטוטים וצילומים. כל העמודים יהיו בגודל A4 הטקסט יוקלד בגופן Arial 12 רווח בין השורות 1.1.

אנו ממליצים לקבוצות להעלות את דפי המידע שלהן ל-Dashboard לכל המאוחר עד 48 שעות לפני התחרות. הנחיות לגבי העלאת הקבצים יימסרו בהמשך. ביום התחרות הקבוצות נדרשות להביא עימן 3 עותקים של דפי המידע. עותקים אלה ישמשו את השופטים בייצוג הקבוצה במהלך הדיונים על הפרסים. קישור למבנה דפי המידע תמצאו במארז ההכנה לתחרות.

מסמכים לחדר שיפוט

אנו מעודדים את קבוצות להגיע לחדרי שיפוט עם מגוון מסמכים וחומרים אשר יעזרו להן להציג בפני השופטים את העבודה שביצעו לאורך העונה. הקבוצה תוכל להשאיר בחדר השיפוט כל מסמך שגודלו A4 ותתבקש לקחת עימה את יתר התוצרים בגדלים אחרים בעת עזיבת חדר השיפוט. קבוצות המשאירות חוברות בגודל A4  צריכות להביא בחשבון שלא תמיד יש זמן לעיון בחוברות בעת הדיונים. 

הגשת מועמדות לפרס המנטור המצטיין

אנו מעניקים את פרס המנטור המצטיין למנטור שנבחר מתוך רשימת המנטורים שהקבוצות שלהם הגישו את מועמדותם. בכדי להקל על התהליך ולאפשר לכמה שיותר קבוצות להגיש בקשת מועמדות, החלטנו לאפשר לקבוצות למלא את טופס ההגשה במהלך התחרות עצמה בעמדת הפיט אדמין. הקבוצות תוכלנה להגיע לפיט אדמין, לקבל את מסמך הגשת המועמדות, למלא אותו עד לשעה 11:00 ולהגיש חזרה לפיט אדמין. לא נוכל להתחשב בטפסי שיוגשו לאחר השעה 11:00.

במהלך האירוע נזכיר מספר פעמים את האפשרות להוקיר תודה למנטורים המדהימים על הפעילות לאורך העונה ולמלא את טופס המועמדות.

הבהרה חשובה לגבי שימוש במדיד

בעקבות השאלות שעלו מהקבוצות לגבי צורת השימוש החוקית במדיד (Jig, Launcher) בזירת SUPERPOWERED, נבהיר תחילה, כי אין חובה להשתמש במדיד. ישנן קבוצות הבוחרות לבנות ולהשתמש ברכיב כזה. מותר להיעזר במדיד/מדידים, אולם כדי לבצע זאת בדרך חוקית, יש להקפיד על הרשום בסעיפים הבאים:

  • המדידים בנויים רק מ-LEGO ("לפני המקצה | ציוד", עמוד 17, פסקה 1)
  • המדידים משתתפים בביקורת הציוד ("לפני המקצה | הכנה למקצה", עמוד 18, פסקה 1), ובזמן הביקורת אינם בולטים מהאזור המוגדר (לאחר ביקורת מותר להציב כל מדיד במקום המתאים). לאחר ביקורת הציוד יש להעביר כל מדיד לאזור השיגור שהוא ישאר בו במהלך כל המקצה (אפשר להכין מדידים נפרדים לכל אזור שיגור). 
  • המדיד אינו זז ממקומו בזמן שיגור הרובוט (חלק שזז בזמן שיגור הרובוט לא נקרא "מדיד" אלא "זרוע" וחלים עליו חוקים אחרים)
  • מותר למפעילי הרובוט לגעת במדיד בזמן השיגור.
  • מותר למדיד להתפרש אל מחוץ לאזור השיגור לתוך הבית (אבל אסור לו לחרוג מהבית). ראו בעמוד 5 את ההגדרה המדויקת של אזורי השיגור והבתים. 
  • אסור להעביר מדידים בין אזורי השיגור בזמן המקצה ("עקרונות מנחים למשחק הרובוט", עמוד 6, סעיף 5).

שימו לב: כל ההפניות בסעיפים לעיל הינן לעמודים הרלוונטיים במדריך משחק הרובוט.

עדכון לגבי משחק הרובוט 

שימו לב למסמך העדכונים הועלה עדכון חשוב לגבי מגע הרובוט עם דינוזאור הצעצוע. כמו כן, אנו ממליצים לצפות בסרטון הבהרה למשחק הרובוט בדגש על שני אזורי בית ודגם החדשנות. תודה לקבוצת DBug מתיכון עירוני ד' בתל אביב על הכנת הסרטון. לשאלות והבהרות נוספות למשחק הרובוט, הנכם מוזמנים לכתוב לצוות שופטי הזירה הראשיים במייל [email protected].