דילוג לתוכן העמוד

עדכון 4: פרס ההשפעה, עדכונים בפרויקט החדשנות, דפי מידע ומענה על שאלות

יום רביעי, 04 באוקטובר 2023 (לפני 7 חודשים)

קבוצות יקרות, להלן מספר עדכונים חשובים:

פרס ההשפעה

אחד מערכי הליבה של FIRST הוא חדשנות. כדי להוקיר בצורה טובה יותר את העבודה הקשה שעושות הקבוצות שלנו בקהילה, אנחנו נעניק השנה פרס נוסף - פרס ההשפעה. העונה, יוענקו שני פרסי השפעה, אחד לקבוצה מבית ספר יסודי והשני, לקבוצה מחטיבת הביניים. מטרת הפרס היא הכרה בקבוצות להן יש תרומה ייחודית, שלה השפעה משמעותית מתמשכת על חיי הקהילה. התרומה צריכה להתבטא בתחום שאינו קיים בקהילת היעד ולהוות יוזמה חדשנית.

תנאי הסף למועמדות לפרס הם:

  • הקבוצה תבחר מבין הקבוצות אשר תעפלנה לתחרות האליפות.
  • על הקבוצה להיות פעילה לפחות שנה שנייה בתוכנית FIRST LEGO League.
  • מיתוג הפעילות של הקבוצה, בגינה מוגשת המועמדות, יבוצע על פי כללי המיתוג של FIRST.

הבהרות בנושא פרויקט החדשנות

לתשומת לב הקבוצות, העונה פרויקט החדשנות, מטרתו לאפשר לקבוצה לשתף את קהל היעד שבחרה בתחביב כלשהו, בשונה משנים קודמות בהן פרויקט החדשנות נועד לפתור בעיה שקיימת בקהילה. התחביב שהקבוצה בחרה יכול להיות מכל תחום שהוא ולא חייב להיות קשור לתחומי האומנות. לעומת זאת, יישום הפתרון, קרי, דרך השיתוף של התחביב עם קהל היעד הנבחר – חייב לכלול מרכיב אומנותי וטכנולוגי בהתאם להגדרות שלהלן: אומנות – היא הדרך היצירתית לביטוי רעיונות ורגשות של האמן ו/או כדי לגרום לקהל היעד הנאה, התלהבות או רגש אחר. טכנולוגיה – הכלי למימוש הפתרונות באופן מעשי. היישום יכול להתבצע באמצעות שימוש במגוון כלים כגון: תוכנה, חומרה, פיתוח תהליכים, תקשורת, מערכות ועוד.

בחדר השיפוט הקבוצה תדרש להציג את דגם הפתרון שלה. הדגם יכול להיות שרטוט או דגם פיזי כלשהו, בדומה לשנים קודמות, אך גם הדגמה פיזית של הפתרון שהקבוצה פיתחה. כמו בשנים קודמות הקבוצה נדרשת להעזר במומחים על מנת לשפר את הפתרון, עליו חשבה. בעת הצגת הפרויקט, הקבוצה נדרשת להסביר כיצד הפתרון שתכננה, יכול להשפיע על קהל היעד שלה, כיצד יכול להלהיב את קהל היעד ולגרום לו לרצות להצטרף לתחביב. אין צורך להביא הוכחות שקהל היעד אכן הצטרף לתחביב.

הכנת דפי מידע לחדרי השיפוט

העונה, הקבוצות נדרשות להכין דפי מידע לחדר שיפוט כדרישת חובה. אחד לכל תחום (רובוט, פרויקט חדשנות וערכי ליבה). דפי המידע יכללו 3 עמודים בגופן Arial גודל 11. דפי המידע יועלו על ידי הקבוצות ל-Dashboard של FIRST ישראל. פרטים נוספים בנושא יפורסמו בעדכון שייצא לפני התחרות. כל חומרי שיפוט אחרים (חוברות, פוסטרים, דגמים ועוד) תדרשנה הקבוצות לקחת אתן בעת עזיבת חדר השיפוט. אנו מבקשים להדגיש כי כל קבוצה צריכה לבנות רובוט ייחודי משלה. קבוצות אשר תגענה לתחרות עם אותו הרובוט תפסלנה.

נדרשת פעולה: טופס ההסכמה של FIRST

FIRST דורשת שכל המשתתפים באירוע (לרבות חברי קבוצה, מנטורים, מתנדבים, קהל ואורחים) יהיו חתומים על טופס ההסכמה של FIRST. משתתפים אשר אינם חתומים לא יורשו להיכנס לשטח התחרות.

חברי קבוצה

עליכם לשלוח להורי התלמידים את הלינק הקבוצתי המופיע באזור ניהול הקבוצה ב-Dashboard של FIRST ישראל. לאחר חתימת ההורה, שם התלמיד/ה יתווסף לרשימה וכך תוכלו לעקוב אחר התהליך. הלינק הינו קבוצתי, ואינו ניתן להעברה לקבוצות אחרות. המידע מבוקש לשם ניהול התוכנית, מעקב אחר התקדמותה, ועוד.

מנטורים, אורחים וקהל

טופס הסכמה לכל באי התחרות שאינם חברי קבוצה נמצא בלינק legal.firstisrael.org.il. אנא דאגו לחתום עליו בטרם יום התחרות. בקשו גם מהורים, מלווים, אורחים וכו׳ לחתום עליו.

שאלות בנושא פרויקט החדשנות

שאלות בנושא פרויקט החדשנות ניתן להפנות באמצעות הטופס שנמצא במפת המשאבים באתר.

שאלות בנושא משחק הרובוט

לשאלות בנושא הרובוט וחוקי משחק הרובוט, הנכם מוזמנים לשלוח מייל לכתובת [email protected] וצוות שופטי הזירה הראשיים ישמח לעזור לכם!