דילוג לתוכן העמוד

עדכון 10: מידע חשוב לקראת התחרויות

יום ראשון, 10 במרץ 2024 (לפני חודשיים)

קבוצות יקרות, בקרוב ניפגש בתחרות הראשונה לעונת ℠MASTERPIECE, איזו עונה לא פשוטה עברה עלינו! דווקא בימים אלו, כקהילה עוצמתית, אנו חזקים מתמיד. נרגשים ומצפים לפגוש אתכם בתחרויות שכולן מדע, טכנולוגיה וערכים.

ממשק התחרות ב-Dashboard

אזור ניהול הקבוצה ב-Dashboard של FIRST ישראל עודכן וכעת מופיעה לכם האפשרות להיכנס לממשק התחרות. הממשק מכיל את כל הפרטים החשובים של קבוצתכם הנוגעים ליום התחרות, באיזה בית אתם מתחרים, לוח הזמנים המלא וכן אפשרות להעלאת דפי מידע, חוברת תכנון רובוט והגשת פרס ההשפעה. הכניסה אליו מתבצעת מתוך דף ניהול הקבוצה, ולחיצה על התחרות.

מארז הכנה לתחרות 

כמדי שנה, איגדנו לכם מארז הכנה לתחרויות הכולל לוחות זמנים, הסבר על יום התחרות, נהלים, דגשים וכו׳. אנא קראו את המארז בעיון רב ודאגו לעקוב אחר ההוראות הכתובות בו.

נדרשת פעולה: טופס ההסכמה של FIRST

FIRST מחייבת את כל המשתתפים באירוע (לרבות חברי קבוצה, מנטורים, מתנדבים, קהל ואורחים) לחתום על טופס ההסכמה של FIRST. משתתפים אשר אינם חתומים לא יורשו להיכנס לשטח התחרות

חברי קבוצה

עליכם לשלוח להורי התלמידים את הלינק הקבוצתי המופיע באזור ניהול הקבוצה ב-Dashboard של FIRST ישראל. לאחר חתימת ההורה, שם התלמיד/ה יתווסף לרשימה וכך תוכלו לעקוב אחר התהליך. הלינק הינו קבוצתי, ואינו ניתן להעברה לקבוצות אחרות. המידע מבוקש לשם ניהול התוכנית, מעקב אחר התקדמותה, ועוד.

מנטורים, אורחים וקהל

טופס הסכמה לכל באי התחרות שאינם חברי קבוצה נמצא בלינק legal.firstisrael.org.il. אנא דאגו לחתום עליו בטרם יום התחרות. בקשו גם מהורים, מלווים, אורחים וכו׳ לחתום עליו.

טופס בקשות מיוחדות

בתום תקופה ממושכת של פעילות עם הילדים חשוב לנו שגם החוויה בתחרות תהיה טובה. במידה וישנם דברים שחשוב לכם שנדע על הקבוצה, במידה ובקבוצתכם משתתפים תלמידים עם צרכים מיוחדים וחשוב לכם שהשופטים ידעו על כך, או שיש לכם קבוצות מתחרות באותו היום, אותן תרצו לשבץ בבתים נפרדים - אנא מלאו את הטופס המצורף כדי שנוכל לוודא שקבוצתכם תקבל התייחסות מתאימה בתהליך השיפוט.  את הטופס בקשות מיוחדות יש להגיש עד לתאריך 15/03/24 (עדכון: הוארך ל-25/03/24).

חוברת תכנון הרובוט

יש להעלות את חוברת תכנון הרובוט בפורמט PDF לממשק התחרות ב-Dashboard של FIRST ישראל לכל המאוחר עד לתאריך 20/03/24 (עדכון: הוארך ל-24/03/24). אזור העלאת המסמכים נמצא מתחת ללו"ז הקבוצה ליום התחרות.

דפי מידע קבוצתיים

העונה, הקבוצות מתבקשות להכין דפי מידע המסכמים את עבודתם העונה, הקבוצות נדרשות להכין דפי מידע לחדר שיפוט כדרישת חובה. דפי המידע יכללו 3 עמודים בגופן Arial גודל 11 בהתאם לפירוט הבא:

  • עמוד אחד - יכלול טקסט ותמונות בתחום פרויקט החדשנות
  • עמוד שני – יכלול טקסט ותמונות בתחום ערכי הליבה
  • ועמוד שלישי – עבור תמונות בלבד של הרובוט והזרועות ללא מלל

כל חומרי שיפוט אחרים כגון: פוסטרים, דגמים ועוד תדרשנה הקבוצות לקחת אתן בעת עזיבת חדר השיפוט.

דפי המידע יועלו בפורמט PDF על ידי הקבוצות לממשק התחרות ב-Dashboard של FIRST ישראל לכל המאוחר עד לתאריך 20/03/24 (עדכון: הוארך ל-25/03/24). אזור העלאת המסמכים נמצא מתחת ללו"ז הקבוצה ליום התחרות.

מסמכים לחדר שיפוט

אנו מעודדים את הקבוצות להגיע לחדרי שיפוט עם מסמכים וחומרים אשר יעזרו להן להציג בפני השופטים את העבודה שביצעו לאורך העונה. הקבוצה נדרשת להשאיר בחדר השיפוט רק את דפי המידע בשלושה עותקים A4 ותתבקש לקחת עימה את יתר התוצרים בגדלים אחרים בעת עזיבת חדר השיפוט. אנחנו מזכירים להגיע לחדר השיפוט עם הרובוט, הזרועות והתוכנה, למקרה ותשאלנה שאלות בתחום הרובוט.

הגשת מועמדות לפרס המנטור המצטיין

אנו מעניקים את פרס המנטור המצטיין למנטור שנבחר מתוך רשימת המנטורים שהקבוצות שלהם הגישו את מועמדותם. בכדי להקל על התהליך ולאפשר לכמה שיותר קבוצות להגיש בקשת מועמדות, החלטנו לאפשר לקבוצות למלא את טופס ההגשה במהלך התחרות עצמה בעמדת הרישום. הקבוצות תוכלנה להגיע לעמדת הרישום לקבל את מסמך הגשת המועמדות, למלא אותו עד לשעה 11:00 ולהגיש חזרה לעמדת פיט אדמין. לא נוכל להתחשב בטפסים שיוגשו לאחר השעה 11:00. במהלך האירוע נזכיר מספר פעמים את האפשרות להוקיר תודה למנטורים המדהימים על הפעילות לאורך העונה ולמלא את טופס המועמדות.

פרס ההשפעה

השנה הוספנו פרס רשות חדש בתוכנית FIRST LEGO League Challenge - פרס ההשפעה. מטרת הפרס היא הכרה בקבוצה אשר יש לה תרומה ייחודית, שיש לה השפעה חיובית משמעותית ומתמשכת על חיי הקהילה. בקישור הבא תוכלו למצוא מסמך מפורט על הפרס (הקישור נמצא גם במפת המשאבים). העלאת מסמכי פרס ההשפעה מתבצעת באמצעות ממשק התחרות ב-Dashboard של FIRST ישראל, לכל המאוחר עד לתאריך 15/03/24 (עדכון: הוארך ל-25/03/24).

הבאת שולחנות לתחרות

קבוצות לא תוכלנה להביא שולחנות לתחרות ולא ניתן יהיה להכניס שטיחים למתחם הפיטים. חלק משולחנות האימונים יהיו ללא דגמי משימה, וקבוצות אשר ירצו להביא עימן דגמי יוכלו להתאמן בשולחנות אלה, בנוסף לשולחנות עם דגמי משימה. לתשומת ליבכם, האחריות על דגמי המשימה שהבאתם איתכם הינה באחריותכם הבלעדית.

טורניר ידידות במשחק הרובוט

במהלך התחרות, בין השעות 15:00 עד 15:45 יתקיים טורניר ידידות בין הקבוצות. בטורניר ישתתפו יחדיו שתי קבוצות, יריצו את שני הרובוטים שלהן במקביל על אותה זירה תוך כוונה להשיג את מירב הנקודות יחדיו. מקצה הידידות נועד להנאה, להכרות ולעודד מחשבה מקורית ויצירתית. הניקוד במקצה הידידות אינו נחשב לפרסים או להעפלה לתחרויות האליפות. הקבוצות יקבלו את הציוות (עם איזו קבוצה הן מריצות את הרובוט) בבוקר התחרות וקבוצות אשר רוצות יוכלו לתכנן יחדיו את ההרצה.

בברכה, צוות FIRST ישראל