דילוג לתוכן העמוד

עדכון 5: עלויות, מערכת ההרשמה והאקתון

יום שלישי, 13 באוקטובר 2020 (לפני 4 שנים)

קבוצות יקרות, אנחנו מתקרבים יותר ויותר לתחילת העונה המיוחדת הזו (88 ימים לקיקאוף!), בעדכון היום נדבר על עלויות לעונה הקרובה, מערכת ההרשמה ההחדשה והקאתון.

עלויות

אנחנו בעיצומו של תהליך בחינת העלויות לעונה הקרובה. אנחנו הופכים כל אבן ועובדים בכל החזיתות כדי שנוכל להציע את העלות המתאימה ביותר שתאפשר לכמה שיותר קבוצות לקחת חלק בעונה, אבל **בכדי לספק חוויה מלאה ושלמה, אנחנו נאלצים לדחות את פרסום העלויות ופתיחת ההרשמה כמו גם את אירוע ההאקתון, ככל הנראה לשבוע הבא. ** חשוב שתדעו שהצבנו לעצמנו מטרה השנה של לשמר את כל קבוצות ה FIRST Robotics Competition הישראליות גם העונה ואנחנו מקווים שנוכל כולנו יחד לעמוד במטרה הזאת, לכן ההרשמה לתוכנית FIRST Robotics Competition לא תיפתח הערב כמתוכנן אבל תאריך ופרטים מדויקים יפורסמו בקרוב.

מערכת הרשמה חדשה!

יחד עם זאת - מערכת ההרשמה החדשה שלנו תעלה לאוויר כבר הערב ב 20:00, ובקרוב מאוד ניתן יהיה לרשום ולנהל דרכה גם קבוצות FIRST Robotics Competition. מאמצים רבים הושקעו במערכת וכולנו תקווה שחבלי הלידה יהיו מהירים וקלים ושהתוצר ישפר את החיים של כולנו. הרישום למערכת הישראלית יאפשר למנטורים לנהל את הקבוצות שלהם באופן נוח, יעיל ושקוף ובכל זמן שירצו, במחשב או בנייד, ויאפשר לנו להציע הרבה יותר ערך מוסף, הצעות ייחודיות והפתעות, כמו גם לשדרג משמעותית את התקשורת ומעבר המידע הארגוני. שימו לב שהחל מהשנה תתבקשו להכניס את פרטי התלמידים המשתתפים בתוכנית גם למערכת הישראלית כך שנוכל לנהל את טפסי ההסכמה בצורה מקוונת ומסודרת, כולל אישורי הורים להשתתפות התלמידים בתוכנית. השדרוג גם יאפשר לנו בהמשך העונה ולשנים הבאות לנהל מידע חיוני לגבי ההשפעה של FIRST בקהילה, מידע שיעזור לכולנו לגייס שותפים ותומכים נוספים בקרב הקהילה המקומית והבינלאומית. מדריכי הרשמה יפורסמו בסמוך לפתיחת המערכת.

אז מה בעצם הולך לקרות פה העונה?

בנוסף למתווה האמריקאי שפורסם, עליו פירטנו בהרחבה בעדכון הקודם (מידע נוסף בעדכון האמריקאי הרשמי), אנו מתכננים עונת פעילות גדושה ומאתגרת. גם אם לא ניתן להיפגש בפועל, גם אם אפשר לעבוד רק בקפסולות קטנות, גם אם ננעלתם מחוץ לסדנא ע"י ההגבלות - תדעו ש _FIRST _עדיין כאן, עובדים מהבית, רוקחים לכם אתגרים ומתכננים לכם תחרויות. בימים אלה אנחנו משקיעים חשיבה יחד עם הקהילה בכדי ליצור עונה שתהיה לא פחות ממדהימה, ובין היתר עובדים גם על תכנון התחרויות המרוחקות כדי לוודא שהחוויה של כולנו תהיה הכי קרובה ללהיות שם בהיכל, עם כולם. אז רק שתדעו - יהיו לנו תחרויות השנה! כנראה שהן לא יהיו בהיכלים גדולים ועם נסיעות ב 4 בבוקר, אבל אנחנו לא מסתפקים בצילומים עצמיים וחדרי שיפוט משמימים - תחרויות FIRST Robotics Competition 2021 כבר קורמות עור וגידים אצלנו, והן יהיו מרחוק, אבל הן יהיו כמו כל העונה הזאת - אירועים בלתי נשכחים, איך שלא נסתכל על זה.

הרחבה על לו"ז העונה המתוכנן לעונה נכון להיום:

  • אוקטובר: פתיחת הרשמה והאקתון
  • נובמבר-דצמבר: עבודה בקבוצות על אתגר חנוכה (פירוט בהמשך)
  • סוף דצמבר: אירוע שיא חנוכה (פירוט בהמשך)
  • **ינואר: **פתיחת עונת FIRST Robotics Competition כולל אירוע קיקאוף, ובמקביל - הערכת מצב מחודשת להמשך העונה
  • פברואר-מרץ: עבודה בקבוצות על האתגרים והתחרויות המקומיות והבינלאומיות, בהתאם למתווה הישראלי והאמריקאי
  • אפריל-מאי: אירועי שיא ותחרויות ארציות ובינלאומיות מרוחקות (על פי הלו"ז שיפורסם בינואר)
  • יוני-אוגוסט: ייקבע בהמשך

ומה זה האקאתון הזה?

בעדכון הקודם קראנו לכולכם לקחת חלק ולהסיר חלודה אצל חברי הקבוצה ובפרט אצל צוותי האסטרטגיה והחשיבה שלכם. לראשונה, אנו מציעים לכם הקבוצות להיות ה GAME CHANGERS ולקחת חלק פעיל בחשיבה על עונת הפעילות הקרובה של FIRST Robotics Competition ישראל. 

בשבוע הבא נקיים האקתון וירטואלי בהשתתפות טובי המוחות של קבוצות FIRST Robotics Competition ישראל ונפצח יחד איך יכול להיראות אתגר וירטואלי ראוי לשמו של FIRST Robotics Competition בישראל. זוהי הזדמנות שלכם להיכנס לתוך עולם קבלת ההחלטות, להבין את מורכבות התהליך ולהציע רעיונות מנצחים.  **זה המקום שלכם להוביל שינוי ולמנף את אתגרי העונה ו-כן, גם להשתפשף לקראת העונה הבינלאומית שתחל בינואר. ** ההרשמה להקאתון תהיה פתוחה לכל הקבוצות הישראליות של 2020, אשר יעבדו יחד עם צוותי חשיבה בהובלת אלי ברק וחברים נוספים.

תוצרי ההאקתון הטובים ביותר יהוו בסיס לאירועים ואתגרים חדשים שיתקיימו פה בארץ, החל מאתגר חנוכה 2020, דרך הרצאות ואתגרים וירטואליים ועד לתחרויות הארציות. אנו לוקחים גם את אתגרי FIRST Global Challenge 2020 כדוגמה אחת מרבות לרעיונות כאלה. הרעיונות המתאימים של ההאקתון יעלו לוועדת GAME DESIGN שתוקם בעקבותיו אשר תבנה ותתכנן אתגר ישראלי ייחודי שיגיע לשיאו באירוע שייערך בחנוכה תשפ"א. כל הקבוצות הישראליות הרשומות יוזמנו להשתתף באתגר הייחודי, לעבוד יחד במשך כ 6.5 שבועות, להשחיז את הזום, לחדד את העכברים ולהציג את הפתרונות המוצלחים ביותר שהן יכולות באירוע השיא, במהלכו הקבוצות המנצחות של ההאקתון גם יקבלו קרדיט על ההשקעה שלהן. 

אז - אתם מוכנים לעונה שלא היתה כמוה, וכנראה גם לעולם לא תהיה??

המשיכו לעקוב! צוות FIRST ישראל