דילוג לתוכן העמוד

עדכון 7: מערכות הבקרה בעונת 2022 ותמיכה טכנית לקבוצות

יום שלישי, 25 בינואר 2022 (לפני שנתיים)

נכתב על-ידי ראובן שטל, Control System Advisor ראשי ב-FIRST ישראל.


קבוצות יקרות, מילים לא יכולות להתחיל ולהגיד כמה אני מתרגש לכתוב לכן שוב, אחרי שנתיים של מגפה עולמית ובלי תחרויות פנים-אל-פנים. אז ראשית אני רוצה לאחל לכולם (ובמיוחד לרוקיז שלנו!) עונה מעולה מדהימה ובריאה! ומי ייתן ונוכל כולנו להיפגש בבריאות ביחד במרץ בתחרויות, ולהנות מהרובוטים של כולנו. ברשותכם כמה נקודות שאני רוצה לשתף בתחילת העונה.

מדריכים

מערכת הבקרה של FIRST כידוע לכולנו איננה הדבר הפשוט ביותר, והיא מאפשרת מגוון רב של אפשרויות לקונפיגורציה ולרובוטים שונים. תיעוד מערכת הבקרה של FIRST Robotics Competition מכיל מספר רב של מדריכים שנועדו לעזור לכם לחבר את רכיבי האלקטרוניקה השונים, להתקין את סביבות הפיתוח השונות, להגדיר ולצרוב את הרכיבים בגרסאות החומרה והקושחה הרלוונטיות ועוד.

אני ממליץ לכולם (בנוסף לקריאת מדריך המשחק כמובן) לקרוא את המדריכים הרשמיים הללו ולעקוב אחריהם, הרבה מאוד פעמים התשובות לשאלות השונות שלכם מופיעות כבר שם! זכרו כי לא כל מה שניתן לעשות בעזרת הרכיבים השונים (או אפילו לא כל מה שמקובל בתעשייה) חוקי בתחרות שלנו, ומדריך המשחק הוא המקור העליון לשאלות אלו.

רכיבים חדשים, ומערכת חדשה

כמו שרבים מכם יודעים, לצד מערכת הבקרה הוותיקה של FIRST (תוצרת CTR), FIRST מאפשרים לקבוצות להשתמש גם במערכת הבקרה החדשה, תוצרת REV Robotics, וכן מאפשרת להשתמש בבקר NI roboRIO 2.0 לצד הבקר הוותיק NI roboRIO. במיוחד עם רכיבי המערכת החדשה אני רוצה להדגיש בפניכם לקרוא את המדריכים השונים, כי לצד האפשרויות החדשות, ישנם גם שינויים בדרכים בהן משתמשים ברכיבים החדשים. וחשוב מאוד לשים לשינויים אלו לב, כדי לאפשר לקבוצתכם המשך פיתוח יעיל ומהיר.

רכיבים חדשים, בעיות ישנות

מלאי חלקי החילוף שיש ל-FIRST ישראל להציע לכם במהלך התחרויות נמוך מאוד, ואינני יודע אם בכלל יהיו ברשותנו רכיבי מערכת הבקרה החדשים כדי להציע לכם במהלך התחרויות במידת הצורך. לכן אם אתם מתכננים שימוש באיזה מרכיבי המערכת החדשה, אנא תכננו בהתאם, ורכשו כמות שתספק אתכם גם במידה ותאלצו להחליף חלקים במהלך התחרויות, וכן אנא אפשרו מרחב תכנון שיאפשר במידה ותאלצו כמובן לקבל החלפה של רכיבים ״מהדור הקודם״.

עדכונים

לעיתים במהלך העונה יוצאים עדכונים רשמיים (גם למדריך המשחק וגם לתוכנות, ולגרסאות התוכנה והקושחה). אני ממליץ לקבוצות לעקוב אחרי העדכונים השונים ולבצע אותם במהלך העונה. שכן הרבה בעיות נפתרות בהתקנת עדכונים אלו. בנוסף, לפעמים FIRST מכריזה על עדכונים אלו כ-״חובה״ ואנחנו נבדוק את תאימות הגרסאות שלכם בתחרות, וכמובן אף אחד לא רוצה לעדכן גרסה באמצע לחץ של אירוע.

פורמים רשמיים לשאלות טכניות ותמיכה

FIRST וכן הספקים של רכיבי הציוד השונים, מאפשרים פניות לתמיכה טכנית בפורמים רשמיים. פנייה זו כוללת שאלות על הרכיבים, הדרכות, ואפילו אפשרות לפנות לבקשת תיקון של הרכיבים השונים במערכות. אנא נצלו פורמים רשמיים אלו, הם שם בשבילכם! כמובן שפנייה בפורום בינלאומי צריכה להיעשות באנגלית, אנא ראו זאת כתרגול טוב לעתיד המקצועי שלכם 😊

תמיכה בישראל

אם עדיין, אחרי שאתם נעזרים במקורות הרשמיים של FIRST, תזדקקו לתמיכה, אתם יותר ממוזמנים לפנות גם לעזרה בין הקבוצות השונות (הקהילה המדהימה שלנו תמיד עוזרת אחד לשני) וגם אלינו, לצוות המתנדבים הטכני של FIRST בישראל. הדרך הכי נוחה לפנות אלינו היא במייל לכתובת [email protected]. אנא רשמו בכותרת המייל ״עבור CSA״. זכרו כי אנחנו מתנדבים אשר עובדים/לומדים/משרתים בצבא, ולמרות שאנחנו מנסים לעזור לכם במהירות האפשרית, אנחנו לא יכולים לענות מיד, אנא קבלו זאת בהבנה. בנוסף, זכרו כי אנחנו כאן כדי לייעץ ולעזור לכם, אבל אנחנו לא נוכל לפתור עבורכם את האתגר ולתכנן עבורכם את הרובוט (שכן זוהי המשימה והאתגר שלכם), אולם תמיד נשמח לתת עצה וסיוע (בנוסף כמובן למנטורים המדהימים שלכם).

שלכם תמיד, ושנתראה בתחרויות! ראובן שטל, Control System Advisor ראשי ב-FIRST ישראל