דילוג לתוכן העמוד

עדכון 4: מתווה תחרויות מקוונות, צוות ניהול האירועים וטופס הסכמה

יום שלישי, 10 בנובמבר 2020 (לפני 3 שנים)

קהילה יקרה, אנו עוקבים יחד אתכם אחר ההנחיות ומתווה החזרה ללימודים ולשגרה, ובהתאם לכך שואפים ליצור את מתווה התחרויות הטוב ביותר עבורכם למרות אי הבהירות וחוסר הוודאות השורר בתקופה זאת. לכן, על מנת לאפשר לכמה שיותר קבוצות להשלים את תהליך הרישום ולהצטרף אלינו לעונה, אנו מאריכים את תקופת הרישום והתשלום עד ל־20 נובמבר 2020.

במידה ואתם נתקלים בקשיים ברישום הקבוצה במערכת, נשמח שתצרו איתנו קשר על מנת שנוכל לעזור במייל [email protected].

מתווה תחרויות מקוונות

אנו עובדים במרץ יחד עם צוות חשיבה המורכב ממנטורים ומתנדבי מפתח על בניית מתווה התחרויות המקוונות לשנה זו. מטרתנו, כמו בכל שנה, לקיים תחרויות מעשירות ומהנות תוך דגש על שיתוף פעולה ואדיבות מקצועית. באופן דומה לתחרויות בשנים האחרונות, גם בתחרויות המקוונות קבוצתכם תיפגש עם צוות של שופטים בחדר השיפוט ותציג את יכולות הרובוט בזירה. 

**סוגי תחרויות אפשריות לעונה זו **

  • Scrimmage - תחרות אימונים, עם חדרי שיפוט לתרגול בלבד.
  • Scrimmage + Judging - תחרות אימונים משולבת חדרי שיפוט מלאים.
  • Israel Championship - אליפות ישראל, ממנה תקבע ההעפלה לאליפות העולם.
  • FIRST Championship - תחרות הרובוטיקה הבינלאומית בארה"ב (בחודשים יולי-אוגוסט).

כל אחד מסוגי התחרויות המתקיימות בארץ, יתקיים באחד המתווים לתחרויות מקוונות אשר מפורטים כאן:

**תחרויות מרוחקות - Remote Events **

תחרויות מרוחקות מאפשרות לקבוצות להתחרות באופן עצמאי באמצעות מגרש בחצי מהגודל המקורי, אך לא ישחקו ישירות עם/מול קבוצות אחרות. . אירועים אלה כוללים גם שיפוט מרחוק, וינתנו אותם פרסים כמו באירועים רגילים. הניקוד וה-Rankings יתבססו על מספר הנקודות שהקבוצה משיגה בכל מקצה. לצורך השתתפות בתחרות מקוונת, הושקו השנה שלוש מערכות:

  • FIRST Israel Dashboard - המערכת הישראלית לרישום לאירועים. עדכון לגבי תאריכי האירועים, ותאריך פתיחת ההרשמה יפורסם בהמשך. 
  • Remote Event Hub - מערכת לניהול תהליך השיפוט, תאפשר התחברות לחדרי השיפוט (נקבעים מראש) והגשת פרסים. המערכת כרגע בפיתוח ותהיה זמינה לקבוצות במהלך חודש דצמבר.
  • FTC Scoring System - מערכת הניקוד, כל קבוצה תגיש את תוצאות המקצים עבור התחרות בה היא תשתתף. הגישה למערכת רק למנטורים הראשיים של הקבוצה, כפי שנקבע במערכת הקבוצות של FIRST HQ וזמין רק לקבוצות שסיימו את תהליך ההרשמה.

על מנת שתוכלו לראות דוגמה למקצה בתחרות מקוונת, קבוצת #11115 Gluten Free יצרו בשבילנו סרטון שמראה איך מריצים מקצה מרוחק גם עם מגרש מקורי (להזמנה מחברת AndyMark), וגם עם מגרש DIY (להוראות הרכבה | לדרישות מגרש מרוחק). לצפיה בסרטון לחצו כאן. בנוסף, FIRST HQ יצרו סדרה של סרטוני הדרכה לקבוצות עם המערכת החדשה - קישור לפלייליסט.

אירוע מרוחק שיתופי - Collaborative Event

תחרות מסוג זה הינה תחרות מרוחקת, אך בה ישתתפו מספר מצומצם של קבוצות יחד באותו המקום. (רק צוות הנהיגה יחד עם מנטור אחד ישהו במקום התחרות). כמות הקבוצות באירוע כזה תקבע על ידי צוות FIRST בשיתוף הקבוצה המארחת ובהתאם להנחיות. תחרות שיתופית, בשונה מתחרות מרוחקת, תאפשר לקבוצות לשחק במגרש הרשמי של העונה, ולצלם את התוצאות למערכת הניקוד הרשמית.

תחרויות היברידיות - Hybrid Events

תחרות היברידיות משחקים בפורמט רגיל של תחרות (כמו בכל שנה), אך רק לצוות המגרש ולמנטור אחד מותר להגיע לאירוע (בדומה לתחרות שיתופית). אירועים אלו  ינוהלו ע"י צוות FIRST יחד עם צוות מתנדבים, אך שיפוט הפרסים יתבצע באופן מרוחק דרך מערכת Remote Event Hub ולא באירוע עצמו. האירוע ישודר בשידור חי לחברי הקבוצות והקהילה בבית. לסיכום, למען שמירה על בריאותכם ההחלטה על קיום תחרויות באחד מהמתווים הנ"ל תעשה על פי שיקול דעתה הבלעדי של FIRST ישראל ובהתאם להנחיות משרד הבריאות ומשרד החינוך המתעדכנות מעת לעת. בנוסף, חשוב לשים לב כי סוג התחרות אינו מושפע ממתווה התחרות. תחרויות אשר קיימת בהן העפלה לתחרות מתקדמת יותר תוכל להתקיים בכל אחד משלושת המתווים, ושיטת ההעפלה תיקבע מראש ללא תלות במתווה.

תחרויות מסורתיות- Traditional Events

תחרות מצומצמת/מסורתית תתקיים  באותה מתכונת של התחרויות  שכולנו מכירים אך עם הגבלת מספר המשתתפים מכל קבוצה, הגבלות על כמות המתנדבים והצוות, שמירה על ריחוק חברתי, היגיינה ועטיית מסכות. קיום אירוע כזה יתאפשר כמובן רק בכפוף להנחיות משרד הבריאות ומשרד החינוך. מהלך האירוע, החוקים, לוחות הזמנים וכל המידע יפורסמו ויהיו ברורים לקהילה כולה, ככל שנתקדם וככל שיהיו שינויים בהנחיות. כפי שצויין בעבר, ל-FIRST ישראל ישנה הבלעדיות בנוגע להחלטה האם לקיים את האירועים הרגילים בעונה הקרובה. קיום אירוע רגיל תלוי בכמות הקבוצות המעוניינות, הנחיות משרד הבריאות ומשרד החינוך ושיקולים נוספים של צוות הניהול. קיום אירוע שכזה יהיה בתשלום נוסף, מעבר לדמי ההרשמה לעונה.

תקשורת עם צוות ניהול האירועים

כבכל שנה פועל צוות ניהול האירועים באופן שוטף לקראת תחרויות העונה, בצוות נמצאים רכז התוכנית ומתנדבי מפתח ב-FIRST. בעקבות העונה המיוחדת, על מנת לצמצם את זמן התגובה לקבוצות, לשפר את חווית האירועים ובכדי להעניק את החוויה המקסימלית לקבוצות, הקמנו עבורכם ערוץ תקשורת ישיר לצוות. לכל שאלה ופניה שתהיה לכם בנושא האירועים הקרובים ומתווה הפעילות, הצוות יהיה זמין עבורכם במייל: [email protected] . אם ברצונכם לפנות בנושאים כמו תשלומים, הרשמה לעונה וכדומה, המייל של רכז התוכנית [email protected] זמין כרגיל.

חתימת הורי תלמידים על טופס ההסכמה של FIRST

אם בקבוצתכם ישנם תלמידים שהוריהם עדיין לא חתמו על טופס ההסכמה של FIRST, אנא בקשו מהם לחתום על הטופס בכתובת legal.firstisrael.org.il. באחריות המנטורים להוסיף לפני את התלמידים לקבוצה במערכת הרישום הישראלית בכתובת my.firstisrael.org.il. שימו לב כי קבוצה אשר לא השלימה את חתימת הורי התלמידים על טופס ההסכמה והוויתור, לא תוכל להירשם לאירועים במערכת. 

מחכים לפגוש את כולכם בקרוב! צוות FIRST ישראל.