דילוג לתוכן העמוד

השפעת הקורונה על עונת 2020/21

יום רביעי, 13 במאי 2020 (לפני 4 שנים)

קהילה יקרה, בעקבות משבר הקורונה שפקד אותנו, במרץ האחרון נאלצנו להודיע על דחיית התחרויות הצפויות של FIRST ישראל, כאשר FIRST ארה"ב הודיעו גם כן על דחיית כלל התחרויות של העונה. במהלך החודשיים האחרונים קיימנו שיחות רבות עם מנטורים ומתנדבי מפתח בקהילה, בנוסף לדיונים שהתקיימו עם המטה האמריקאי ועם LEGO, וכן השקענו מאמצים ומחשבה בגיבוש מגוון פתרונות מותאמים למידת היכולת שלנו להתקהל בעונה הקרובה. אנו רוצים לעדכן כי התקבלה הודעה רשמית עם עדכונים חשובים מארה"ב לפני שעה קלה, ולהלן ההודעה הרשמית מטעם FIRST ישראל, ההודעה מתייחסת לכל אחת מהתוכניות. לעדכון המלא של FIRST HQ.

בתוכנית FIRST Robotics Competition

על מנת להקל על הקהילה כולה, כאשר יותר ממחצית מהקבוצות בעולם כלל לא הספיקו לשחק העונה (ומדובר במאות קבוצות כאלה), מטה FIRST עדכן כי המשחק של עונת 2020 INFINITE RECHARGE ישוחק שוב בעונת 2021 _FIRST_®️ GAME CHANGERS, אם כי צפוי שיתבצעו התאמות של המשחק לעונה החדשה, ועל כך נקבל עדכונים בקיקאוף של 2021. שימו לב כל קבוצות הרוקיז ישמרו על מעמדם גם לשנה הבאה – הפרטים המלאים בעדכון של FIRST HQ. בהתאם להחלטה על משחק חוזר, הודיע המטה העולמי על ביטול כלל המשחקים לעונת 2019/2020. לאור החזרה על המשחק, המטה אף אוסר על כלל השותפים בעולם, כולל FIRST ישראל לקיים ו/או לתמוך בקיום של תחרות של OFF SEASON של עונת INFINITE RECHARGE. בהמשך למדיניות המטה, קבוצות אשר שילמו את מלוא עלות ההרשמה לעונה ולא השתתפו באף תחרות DISTRICT יקבלו זיכוי בסך 1000$ למימוש בעונת 2021 או 2022. אופן העברת הזיכוי יוגדר בהמשך. קבוצות אשר השתתפו בתחרות אחת או יותר אינן זכאיות לזיכוי. תשלומים שבוצעו בגין השתתפות בתחרות הגמר שבוטלה יועברו לחשבונכם כזיכוי לשנה הבאה. הקבוצות יקבלו הודעה על יתרת החשבון שלהן. תהליך בחירת קבוצת Chairman’s ישראלית ברמת DCMP יתבצע בתקופה הקרובה בהתאם למגבלות ההתקהלות. פרטים נוספים יתפרסמו בהמשך.

בתוכנית FIRST Tech Challenge

אנחנו שמחים שהצלחנו להשלים את כל תחרויות העונה. מחכים לכם בעונה הבאה!

בתוכנית FIRST Global Challenge

פורסמה ההחלטה שלא יתבצע כינוס גלובלי ב 2020. לעדכון המלא לחצו כאן.

בתוכנית FIRST LEGO League

לשמחתנו הצלחנו להשלים את כל התחרויות המוקדמות בתכנית, ואף את הגמר הארצי של תחרות ה-GIA אולם בתנאים הנוכחיים אין אפשרות לקיים את תחרות הגמר הארצית ועל כן היא מתבטלת באופן רשמי. תשלומי קבוצות שבוצעו בגין השתתפות בתחרות הגמר יועברו לחשבון הקבוצה כזיכוי לשנה הבאה. הקבוצות הרלוונטיות יקבלו הודעה על יתרת החשבון שלהן. תחרות ה-GIA העולמית עברה למתכונת וירטואלית והיא תתקיים ב 24-27/6/2020. נאחל הצלחה לנציגה הישראלית בתחרות. ביום שישי הקרוב בשעה 19:00, יפרסם מטה FIRST העולמי טיזר לעונת FLL 2021 כולל פרסום השטיח! העדכון ישודר גם בישראל, בסיום המשדר השבועי שלנו. עיקבו אחרי עדכונים באתר FIRST Israel ובפלטפורמת השידור שלנו, ISR LIVE.

בתוכנית FIRST LEGO League Jr

לגבי קבוצות שנרשמו למחזור ב' או קבוצות שלא השתתפו בפסטיבל במחזור א' הודעה מסודרת תצא בהמשך בהתאם לשינויים וחזרת הגנים וכיתות א׳ עד ג׳ לפעילות מסודרת בשבועות הקרובים.

ולסיכום

כולנו חשים אכזבה מביטול התחרויות אך עם זאת, בהתחשב במצב העולמי והמשבר הכלכלי הנרחב כולנו תקווה שההחלטות שהתקבלו יסייעו לקבוצות ולקהילה כולה להמשיך בעשייה עשירה, פורה ויצירתית מאי פעם, בהתאם לרוח FIRST, ובמיוחד בהתאם לרוח FIRST ישראל.

בברכה, בשמת שלום טוצ'ין - מנכ"לית FIRST ישראל