דילוג לתוכן העמוד

תחרות ה-Global Innovation Award

יום חמישי, 02 ביולי 2020 (לפני 4 שנים)

במסגרת עונת הפעילות CITY SHAPER של תוכנית FIRST LEGO League Challenge, התקיים תהליך המיון לתחרות ה־Global Innovation Award העוסקת בתחום פרויקט החדשנות. הקבוצות הזוכות בתחרות הגמר הארצית אשר התקיימה בחודש מרץ 2020 בתיכון עירוני ד' שבתל-אביב הן:

  • קבוצה 900 מביה"ס זינמן שבדימונה
  • קבוצה 518 מאשכול הפיס שבנס-ציונה
  • קבוצה 960 מביה"ס אמי"ת בנות שבמודיעין
  •  קבוצה 2331 מתיכון הנדסאים שבהרצליה
  •  קבוצה מספר 2051 מקרית החינוך מעיין השחר שבעמק חפר

לאחר שנשלחו תוצרי כל הקבוצות הזוכות בתחרות גמר ה־Global Innovation Award הארצית לשלב חצי הגמר העולמי, אנו גאים להכריז כי:  קבוצה 2051 מקרית החינוך מעיין השחר שבעמק חפר זכתה בהעפלה לשלב הגמר העולמי!

תחרות הגמר התקיימה ביום שבת 27.06.2020 בשונה משנים עברו, התקיימה במתכונת מקוונת ושודרה בשידור חי. בתחרות אומנם זכו קבוצות מארצות הברית וברזיל אך הכבוד הגדול אותו הביאה קבוצה 2051 למדינתנו מבורך ומרגש!

כמה מילים על פרויקט החדשנות של קבוצה 2051 - כנפי השחר מקרית החינוך מעיין השחר שבעמק חפר

בעונת הפעילות CITY SHAPER, פרויקט החדשנות עסק באיתור בעיה הקיימת במרחב הציבורי. קבוצה 2051, מונה 13 חברים בגיל 14, 8 מנטורים צעירים ומנטורית ראשית אחת. הקבוצה זיהתה את בעיית ההיגיינה בתאי השירותים הציבוריים, ובפרט הידית בתא השירותים שהינה אחד המקומות המזוהמים אשר קשה מאוד להימנע ממגע בהם. הפתרון שהקבוצה המציאה הוא דוושת דריכה והזזה. באמצעות הרגל פותחים את הדלת ולחילופין סוגרים ונועלים אותה. המנגנון הינו מכני, אינו דורש חשמל, פשוט להתקנה וזול מאוד לתפעול.

הקבוצה עברה תהליכים של עיצוב מוצר ובניית אבי-טיפוס, עבודה עם לקוחות ועם משתמשים ואף בניית ערוצי הפצה, התקנה ותמיכה שם המוצר הוא GLL: Great Leg Lock ,משחק מילים על כינוי ההתוכנית "FLL" מטרת הקבוצה היא לשפר את ההיגיינה בעולם ולהתקין את המוצר בכל תא שירותים ציבוריים, בין אם זה בבית הספר, בקניון או בים.   

אנו מזמינים אתכם לצפות בסרטונים הבאים כדי להכיר יותר את המוצר וחברי הקבוצה: סרטון הצגת הרעיון ב30 שניות - לצפייה סרטון ההיכרות שהוצג ב־Virtual Pit של הקבוצה – לצפייה כתבה ששודרה על הקבוצה בערוץ כאן 11 - לצפייה טקס הענקת מדליות לחברי הקבוצה - לצפייה טקס ה GIA - העולמי - לצפייה

מאחלים לכולנו לראות את המוצר בקרוב מאוד בכל תא שירותים ציבורי בארץ ובעולם!