דילוג לתוכן העמוד

תרגום עדכון FIRST HQ לגבי עונת FIRST Robotics Competition

יום חמישי, 24 בספטמבר 2020 (לפני 4 שנים)

הבהרה: עדכון זה הינו תרגום העדכון של FIRST HQ. המחירים ומדיניות ההחזרים שונה עבור הקבוצות בישראל.

במהלך החודשים האחרונים נעשו הערכות לתסריטים שונים ויושמו כבר מספר שינויים על מנת לאפשר לכל תלמיד להשתתף בעונה באופן משמעותי ומהנה, ללא תלות בסביבת הלימודים שלו. עם השקת התוכניות של FIRST Tech Challenge ו FIRST LEGO League לעונה הנהגנו אירועים מרוחקים המאפשרים השתתפות עבור אזורים שאין באפשרותם להפיק אירועים בשטח. בנוסף הוכרז על הארכת העונה על מנת לאפשר תוספת זמן וגמישות בהכנות לעונת הבנייה ועונת האירועים המרוחקים.

ההרשמה לעונת  FIRST Robotics Competition תיפתח ב 5 באוקטובר ולהלן מקצת מן הצפוי לנו בעונה, בהכירנו באתגרים העומדים בפני הקבוצות בעונה זו של למידה מרחוק או למידה היברידית, גישה מוגבלת למרחבים, כלים ורובוטים, בנוסף על חוסר הוודאות לגבי נסיעות והשתתפות באירועים פיזיים.

  • **אתגר עיצוב המשחק **יאפשר לכל קבוצה לתכנן משחק FIRST Robotics Competition משלה בשימוש אלמנטים וירטואליים, ממשיים או היברידים, ולהתחרות על פרסי שיפוט. מתווים זוכים יילקחו בחשבון בשימוש במשחקים רשמיים עתידיים.
  • **אתגר החדשנות **יאפשר לקבוצות רשומות לזהות בעייה בעולם האמיתי המקושרת לנושא השנתי: _FIRST_® GAME CHANGERS powered by Star Wars: Force for Change, לתכנן פתרון, לבנות מודל עסקי ולהציג הגשה לצורך התמודדות על פרסי שיפוט.
  • האתגר החדש מובנה עם מסלול קידום שמגיע לשיאו בפרס החדשנות הגלובלי - אירוע חוויתי רב-יומי בו התלמידים יציגו את הפתרונות החדשניים שלהם, ישתתפו בסדנאות, יעברו הדרכות ממומחים ויתחרו על פרסים.
  • אתגר INFINITE RECHARGE מהבית ישתמש ביסודות מהתחרויות בשתי דרכים:
    • קבוצות יציגו לראווה את היכולות של הרובוט והנהגים שלהן באתגר מיומנויות (SKILLS) המבוסס על משחק העונה. הדירוגים יתפרסמו וקבוצות יתחרו וירטואלית אחת נגד השנייה על פרס אתגר המיומנות.
    • קבוצות יפרסו את המשנה הטכנית של הרובוט שלהן בפני שיפוט מרוחק בתחרות על פרסים המבוססים על הרובוטים המסורתיים. קבוצות יוכלו להשתתף עם או בלי הרובוט שלהן.
  • בנוסף, הקהילה כולה, ללא קשר לסטטוס ההרשמה או התשלום, תמשיך לקבל הזדמנויות להשתתף בפעילויות אונליין דרך "FIRST בבית", לאורך העונה כולה

**קיט הרובוט **- כל המאפיינים של הערכה יהיו זמינים, כולל ערכת הקיקאוף, הערכה הוירטואלית ו  FIRST Choice. קבוצות חדשות יקבלו ערכת קיקאוף תואמת לערכה שנשלחה לקבוצות חדשות בקיקאוף 2020. ערכת הקיקאוף של הקבוצות הוותיקות תהיה מוגבלת בהיקפה והתכנים שלה אך תישאר רלוונטית לצורך תמיכה בקבוצות לעונה הנוכחית.

בנוסף תיפתח לקבוצות האפשרות להתחרות על הפרסים המסורתיים כולל - Chairman’s Award, FIRST Dean’s List Award,  וגם Woodie Flowers Finalists Awards, בנוסף להזדמנות להגיש מועמדות ליותר מ 3,000 מלגות שהעמידו יותר מ 200 גופים והזדמנויות לחיפוש קריירה שייחשפו בהמשך העונה.

בנוגע למשחקים בשטח - אנחנו בוחנים דרכים שונות להתאים אותם לדרישות הריחוק החברתי, מה שיכלול ככל הנראה אירועים חד-יומיים, הפחתת מספר הקבוצות המשתתפות ומספר המשתתפים מכל קבוצה, הפעלת שיפוט מרחוק בלבד, סגירת התחרויות לקהל והארכת העונה. לצערנו אנחנו מכירים בכך שגם לאחר הטמעת דרישות אלה יהיו אזורים רבים שעדיין יהיה קשה, אם לא בלתי אפשרי, לקיים תחרויות בשטח, עד שלא יווצר שינוי משמעותי ולא צפוי בתנאי הפנדמיה. כתוצאה מכך לקחנו את ההחלטה הקשה שנפתח את ההרשמה לתוכנית FIRST Robotics Competition סביב חווית עונת בנייה אשר לא כוללת תחרויות בשטח. המשמעות היא שלא ייפתח רישום לתחרויות יחד עם רישום הקבוצות, ולא יתפרסם לו"ז תאריכי תחרויות. לא תיפתח הבחירת הרגילה של בחירת העדפות לתחרויות ולא תהייה הרשמה לאף תחרות בעת הזאת. לקחנו את ההחלטה הזאת, בין היתר, על מנת להיות הוגנים לגמרי מול קבוצות FIRST Robotics Competition על מנת שידעו למה לצפות כשהן נרשמות.

אם התנאים ישתנו, נבחן שוב את האפשרות להוסיף תחרויות בשטח בהמשך העונה. קבענו את ינואר כתאריך שבו תיערך הערכה מחודשת לראשונה. אם ניתן יהיה לקיים תחרויות בשטח אז האפשרות תיפתח לרישום בעבור דמי השתתפות נוספים בהמשך העונה. אולם נכון לרגע זה קבוצות צריכות להניח שעונת FIRST Robotics Competition לא תכלול תחרויות רשמיות בשטח.

לאור כך שהעונה השנה לא תכלול אתגר חדש ושהסבירות שלא יתקיימו תחרויות בפועל (וגם אם כן, רוב המשתתפים לא יהיו נוכחים בפועל) דמי ההרשמה לעונת 2021 יופחתו לכדי 2,000$ לקבוצה ותיקה ו 3,000$ לקבוצה חדשה אשר תקבל גם ערכה מלאה.

למרות שהעונה תיראה שונה ושיעמדו בפני כל הקהילה אתגרים רבים, אנו סמוכים ובטוחים שההזדמנויות לקבוצות שתוארו לעיל יאפשרו למשתתפים לחוות עונה מספקת, בעודנו ממשיכים לממש את החזון של FIRST ולהוות השראה לדור הבא של מנהיגי מדע וטכנולוגיה. אותו החזון שהנחה אותנו במשך יותר מ 30 שנה.

להלן מסר מהמייסד והיזם דין קיימן:

"העולם זקוק ל FIRST יותר מתמיד בגלל שהעולם צריך אתכם - המנהיגים והיזמים של מדע וטכנולוגיה. אמרתי מההתחלה ש FIRST היא לא הרובוטים. היא לא התחרויות. היא הקהילה וההשראה שמגיעה משיתוף פעולה, פתרון יצירתי לבעיות, וחדשנות. בשל כך אני נרגש מהאפשרויות שיש ל FIRST להציע לתוכנית FIRST Robotics Competition ולכל התוכניות שלנו העונה. האתגרים המוקפדים והכיפיים החדשים יהוו השראה למשתתפים בדרכים חדשות, ויאפשרו לכל אחת ואחד מכם להוות השפעה אמיתית על FIRST ועל הקהילות של כולנו. כולי תקווה שתצטרפו אלינו לעונה המסעירה הזאת, ואני מחכה לרגע לפגוש את כולכם בחזרה במגרשים עם בוא הזמן."

כמו שדין אומר, FIRST היא יותר מרובוטים, ו-FIRST Robotics Competition היא יותר מתחרויות בשטח - היא הדרכה, עבודת צוות, לימוד מיומנויות חדשות, להיות חלק מקהילה ולייצר פתרונות חדשניים לבעיות שלא נראו בעבר.

אנחנו מקווים שתצטרפו אלינו בעודנו פותחים עונה מסעירה, תוך שמירה על הבטיחות ורווחת החיים מעל לכל. 

תשובות לשאלות נפוצות

  • האם קבוצות מחויבות להשתתף בכל האתגרים החדשים? ההחלטה באיזה אתגרים להשתתף בידי הקבוצות, ניתן להשתתף בחלק או בכולם
  • מהם דמי ההרשמה? 2000$ לקבוצה ותיקה ו 3000$ לקבוצה חדשה
  • מה כוללים דמי ההרשמה? גישה לאתגר INFINITE RECHARGE מהבית, אתגר החדשנות, אתגר עיצוב המשחק, פרסי שיפוט, הזדמנויות למלגות וערכת קיקוף כמפורט
  • האם חייבים להירשם לעונה על מנת להגיש בקשה למלגה? התנאים המקדימים לא השתנו. תלמידי תיכון שהשתתפו או משתתפים בתכנית בית ספרית בקבוצות של FIRST Robotics Competition או FIRST Tech Challenge יכולים להגיש בקשה למלגה. תלמידים שלא השתתפו בעונות קודמות יצטרכו להיות רשומים לעונה הנוכחית על מנת לעמוד בתנאים.
  • האם גרנטים השנה יעזרו בדמי ההרשמה? עם פתיחת הרישום קבוצות FIRST Robotics Competition חדשות יוכלו להגיש בקשה למלגה לקבוצות חדשות בדף המלגות. גישה למלגת שוויון ההזדמנויות של FIRST Robotics Competition תיפתח לכל קבוצה שתירשם לעונת 2021 אשר תהיה מעוניינת לייצר השפעה מיטבית על הקהילה.
  • מתי הקיקאוף של עונת FIRST Robotics Competition 2021? האירוע נקבע ל־9 בינואר 2021.
  • האם הזיכוי שהתקבל בשנת 2020 על הפסד משחקים יוכל לשמש לרישום לעונת 2021? כן. קבוצות הזכאיות לזיכוי של 1,000$ בשל העובדה שלא השתתפו באף משחק ב־2020 זכאיות להשתמש בו לדמי הרישום של עונת 2021.
  • מתי קבוצות יידעו האם יתקיימו תחרויות בפועל בעונה הקרובה? אם התנאים ישתנו נעריך את האפשרות של להוסיף תחרויות בשטח בהמשך העונה. כרגע מתוכננת הערכה מחודשת בנושא בינואר.
  • במידה והקבוצה שלי נמצאת באזור שבו ניתן לקיים תחרויות בשטח, האם האזור שלי יוכל לקיים תחרויות רשמיות? במטה FIRST ראינו טווח רחב של תגובות לתנאי פנדמיה במובן של היכולת לקיים תחרויות וכן האפשרות לקבוצות לנסוע להשתתף בתחרויות. אפילו באזורים בהם התנאים טובים יותר כיום אין לנו דרך לדעת האם הם ימשיכו. ישנם אזורים בהם הקורונה מתפרצת שוב ואזורים ששוקלים בפועל הגבלות נוספות כגון סגר. אנחנו נעריך את התנאים בהמשך העונה על בסיס כל מקרה לגופו על מנת לקבוע האם ניתן יהיה לקיים תחרויות.
  • מה תהיה העלות לתחרויות? מטה FIRST יודיע על עלות התחרויות כאשר הן יהיו על הפרק.
  • האם קבוצות יוכלו להשתתף בתחרויות רשמיות בשטח אם הן לא נרשמו לעונת FIRST Robotics Competition? לא. קבוצות חייבות להיות רשומות ומאושרות על מנת להשתתף בתחרויות רשמיות אם וכאשר אלה יוצעו לקבוצות.
  • מה מדיניות ההחזרים של דמי הרישום? דמי הרישום לא יוחזרו לאחר שהקבוצה קיבלה את ערכת הקיקאוף. מדיניות החזרים בעבור תחרויות בשטח תפורסם אם וכאשר הן יהיו אפשריות.
  • מתי נדע לגבי DCMP? בהתאם למצב עבור כלל התחרויות בשטח, אין כרגע וודאות לגבי האליפויות. אם יהיה שינוי בעונת 2021 ותחרויות בפועל יוכלו להתקיים, ניתן יהיה לשתף מידע נוסף לגבי זה.
  • בהיעדר תחרויות בשטח, מה המשמעות של ההישגים עבור אליפות העולם (CMP)? ההיקף וקנה המידה של אליפות העולם, כולל הקריטריונים להשתתפות, ייקבעו מאוחר יותר בעונה כאשר נתקרב יותר ליולי ואוגוסט וניתן יהיה לדעת יותר פרטים על התנאים הנדרשים.
  • האם שיפוט הפרסים יהיה מרחוק או פנים מול פנים? כל שיפוט הפרסים של תוכנית FIRST Robotics Competition השנה ייעשה מרחוק. הדרך שבה זה ייעשה והדרך שבה הקבוצות ישתתפו תיקבע עד תאריך הקיקאוף.
  • האם לאתגרים החדשים יוענק רק סט אחד של פרסים? יחולקו כמה סטים של פרסים - אחד לכל מקבץ של קבוצות. הקבוצות יחולקו למקבצים של מספר קבוצות בהתאמה למודל ההשתתפות בתחרויות הרגילות.
  • מתי נדע יותר לגבי אתגר עיצוב המשחק, אתגר החדשנות ו INFINITE RECHARGE בבית? פרטים נוספים הכוללים חוקים, פרסים, קריטריונים לשיפוט ולו"זים - בדרך. המשיכו להתעדכן בבלוג של FIRST Robotics Competition ובהודעות לקבוצות
  • מתי נדע יותר לגבי הפעילות של FIRST בבית? פרטים נוספים על הפעילות יפורסמו באתר האינטרנט של FIRST בבית.
  • האם השינויים האלה בעונת התחרויות של FIRST Robotics Competition ישפיעו על התחרויות המתוכננות של תוכניות FIRST LEGO League Challenge ו־FIRST Tech Challenge? הפרטנרים שלנו לתוכניות FIRST LEGO League Challenge ו-FIRST Tech Challenge מעריכים בימים אלה את הפתרונות המיטביים עבור הקהילות שלהם כאשר רוב הפעילויות המתוכננות כרגע יהיו מרחוק. ייתכן ויהיו כמה קהילות אשר בהן התנאים המקומיים יאפשרו הזדמנות להפיק תחרויות קטנות בשטח. האפשרויות האלה נמצאות תחת הערכה ברמה המקומית ותחת ההדרכה של מטה FIRST העולמית.