דילוג לתוכן העמוד

עדכון 9: פתיחת הרישום לתחרויות המוקדמות ועדכונים נוספים

יום ראשון, 18 בפברואר 2024 (לפני 3 חודשים)

קבוצות יקרות, עונת ℠MASTERPIECE בשיאה ואפשר כבר להרגיש את התחרויות באופק! לפניכם כמה עדכונים חשובים.

סגירת הרישום לעונה

560 קבוצות מכל רחבי הארץ כבר הצטרפו אלינו העונה. מתוכן, כ-450 קבוצות שישתתפו בתחרויות המוקדמות! נותרו ערכות בודדות לקבוצות אשר מעוניינות להשתתף מבלי לקחת חלק בתחרויות. לרכישה, פנו ל-Dashboard של FIRST ישראל.

נדרשת פעולה: טופס ההסכמה של FIRST

FIRST דורשת שכל המשתתפים באירוע (לרבות חברי קבוצה, מנטורים, מתנדבים, קהל ואורחים) יהיו חתומים על טופס ההסכמה של FIRST. משתתפים אשר אינם חתומים לא יורשו להיכנס לשטח התחרות.

חברי קבוצה

עליכם לשלוח להורי התלמידים את הלינק הקבוצתי המופיע באזור ניהול הקבוצה ב-Dashboard של FIRST ישראל. לאחר חתימת ההורה, שם התלמיד/ה יתווסף לרשימה וכך תוכלו לעקוב אחר התהליך. הלינק הינו קבוצתי, ואינו ניתן להעברה לקבוצות אחרות. המידע מבוקש לשם ניהול התוכנית, מעקב אחר התקדמותה, ועוד.

מנטורים, אורחים וקהל

טופס הסכמה לכל באי התחרות שאינם חברי קבוצה נמצא בלינק legal.firstisrael.org.il. אנא דאגו לחתום עליו בטרם יום התחרות. בקשו גם מהורים, מלווים, אורחים וכו׳ לחתום עליו.

פתיחת הרישום לתחרויות המוקדמות

בכל זאת הגענו למרות הכל! שמחים להודיע על פתיחת הרישום לתחרויות המוקדמות, אשר יתקיימו בהיכל הספורט רוממה חיפה ב-31 למרץ עד ה-04 באפריל 2024. אנו בעיצומן של ההכנות לקראת חוויה מיוחדת וכבר מצפים לראותכם. הרישום לתחרויות המוקדמות ייפתח ביום רביעי ה-21 בפרואר 2024 בשעה 20:00 וייסגר ביום חמישי, ה-29 בפברואר 2024 בשעה 20:00. הרישום יתבצע באמצעות ה-Dashboard של FIRST ישראל,  על ידי לחיצה על ״הרשמה לאירועים״ בדף ניהול הקבוצה. הרישום לכל תחרות הוא על בסיס מקום פנוי בלבד, ובמתכונת כל הקודם זוכה. רק קבוצות אשר שילמו עבור השתתפות בתחרות יוכלו לקחת חלק ברישום. במידה ואתם זקוקים לעזרה ברישום לתחרויות המוקדמות, אנא צרו קשר עם התמיכה הטכנית של FIRST במייל [email protected]. הסתמכו אך ורק על מידע המופץ באופן רשמי באתר FIRST או על ידי צוות FIRST LEGO League.

אליפות FIRST LEGO League Challenge בישראל

תחרות האליפות של FIRST LEGO League Challenge בישראל תתקיים בתאריך 11 באפריל 2024 בהיכל הספורט רוממה חיפה. העונה, בשל המצב, הקבוצות הזוכות לא תעפלנה לתחרות הגמר העולמית, ה-FIRST Championship. 

התנדבות באירועי FIRST

אנו נרגשים להזמין אתכם להצטרף אלינו להתנדבות ב-FIRST בעונת 2023/24 ולהיות חלק מקהילה עם חזון לעתיד. מוזמנים להזמין גם עמיתים, חברים ובני משפחה לקחת חלק כמתנדבים בתפקידים חשובים בחגיגה שכולה מדע וטכנולוגיה! יחד, בונים עתיד טוב יותר. להרשמה להתנדבות לחצו כאן

הבהרה חשובה לגבי שימוש במדיד

בעקבות השאלות שעלו מהקבוצות לגבי צורת השימוש החוקית במדיד (Jig, Launcher) בזירת MASTERPIECE, נבהיר תחילה, כי אין חובה להשתמש במדיד. ישנן קבוצות הבוחרות לבנות ולהשתמש ברכיב כזה. מותר להיעזר במדיד/מדידים, אולם כדי לבצע זאת בדרך חוקית, יש להקפיד על הרשום בסעיפים הבאים:

  • המדידים בנויים רק מ-LEGO ("לפני המקצה | ציוד", עמוד 17, פסקה 1)
  • המדידים משתתפים בביקורת הציוד ("לפני המקצה | הכנה למקצה", עמוד 18, פסקה 1), ובזמן הביקורת אינם בולטים מהאזור המוגדר (לאחר ביקורת מותר להציב כל מדיד במקום המתאים). לאחר ביקורת הציוד יש להעביר כל מדיד לאזור השיגור שהוא ישאר בו במהלך כל המקצה (אפשר להכין מדידים נפרדים לכל אזור שיגור). 
  • המדיד אינו זז ממקומו בזמן שיגור הרובוט (חלק שזז בזמן שיגור הרובוט לא נקרא "מדיד" אלא "זרוע" וחלים עליו חוקים אחרים)
  • מותר למפעילי הרובוט לגעת במדיד בזמן השיגור.
  • מותר למדיד להתפרש אל מחוץ לאזור השיגור לתוך הבית (אבל אסור לו לחרוג מהבית). ראו בעמוד 5 את ההגדרה המדויקת של אזורי השיגור והבתים. 
  • אסור להעביר מדידים בין אזורי השיגור בזמן המקצה ("עקרונות מנחים למשחק הרובוט", עמוד 6, סעיף 5). שימו לב: כל ההפניות בסעיפים לעיל הינן לעמודים הרלוונטיים במדריך משחק הרובוט.

שאלות בנוגע למשחק הרובוט

לשאלות בנושא הרובוט וחוקי משחק הרובוט, הנכם מוזמנים לשלוח מייל לכתובת [email protected] וצוות שופטי הזירה הראשיים ישמח לעזור לכם.

עדכונים במפת המשאבים

הקפידו להתעדכן במסמכים המתפרסמים במפת המשאבים בכל העת, מפת המשאבים בעדכוני משחק הרובוט. המשיכו לעקוב אחר עדכונים חשובים המתפרסמים מעת לעת.

המון בהצלחה, צוות FIRST ישראל