דילוג לתוכן העמוד

עדכון 9: בטיחות, Offseason ביפן, שילוח רובוטים, וראיונות פרסים

יום שני, 20 בינואר 2020 (לפני 5 שנים)

קבוצות יקרות!

התנדבות בתחרויות

הרצת התחרויות תלויה במתנדבים הנפלאים שיש לנו. נשמח אם תוכלו להתנדב גם השנה לפחות באחת מהתחרויות. על כלל המתנדבים להירשם להתנדבות בתחרויות במערכת של FIRST ישראל. לחצו כאן להרשמה!

Generator Switch

נבקש להפנות את צומת לבכם ל־Generator Switch שחלק מהקבוצות בונות כחלק ממגרש האימונים שלהן. מדובר במבנה גדול וקריסה שלו עלולה להיות דבר מסוכן. בטיחות מעל הכל!

Chairman's Award and Woodie Flowers Award

המועד האחרון להגשת המועמות ל־Chairman's Award ול־Woodie Flowers הוא יום חמישי, ה־6 בפברואר בשעה 20:00 שעון ישראל. פרטים נוספים על ההגשה ניתן לקרוא כאן.

תחרות Offseason ביפן

ב־7-10 במאי תיערך תחרות Offseason ביפן והמארגנים הקצו סלוט אחד לקבוצה מישראל. כמה נקודות חשובות בקשר לאירוע:

  1. ישתתפו בתחרות סה"כ 9 קבוצות.
  2. לדברי המארגנים, זוהי התחרות הראשונה אי פעם ביפן ובשל כך חשוב להם לציין שייתכן והם לא יעמדו בסטנדרטים הגבוהים של מדינות מנוסות.
  3. כמו כל אירוע אופסיזן – כל העלויות יחולו על הקבוצה. התבקשנו להחזיר להם תשובה עד תחילת מרץ האם אנו מעוניינים להשתתף בתחרות. במידה ויש קבוצה שמעוניינת להשתתף בתחרות אבקש מהמנטור ליצור איתי קשר עד סוף החודש כדי שאוכל לעדכן את עמיתנו מיפן.

ראיונות למלגת טכניון ו־Dean's List

אנו מבקשים מכל המנטורים שמתכוונים להגיש תלמידים למעומדות לאחת מהמלגות האישיות לשבץ את התלמידים ליום ראיונות על ידי מילוי הטפסים האלה עד ל־13 בפברואר. כדי לשבץ מועמד למלגת לימודים בטכניון (תלמידי י"ב בלבד) יש ללחוץ כאן. כדי לשבץ מועמד לפרס ה־Dean's List (תלמידי י׳ וי״א) יש ללחוץ כאן. תהליך הגשת המועמדים לפרס ה־Dean's List נעשה דרך מערכת ה־TIMS ומכתב ההמלצה חייב להיות באנגלית בלבד! פרטים נוספים על ההגשה ניתן לקרוא כאן.

שימו לב: הראיונות יערכו ביום הראשון של כל אחת מהתחרויות. כמו כן, לא ניתן לפצל את המועמדים השונים בין התחרויות השונות, כל המועמדים מאותה הקבוצה (הן המתמודדים ל־Dean's List והן המתמודדים למלגת לימודים בטכניון חייבים להתראיין באותו היום). בכל יום יתקיימו 24 ראיונות בלבד. אנו ממליצים לשבץ את בחירתכם בהקדם וכך תוכלו להבטיח את התאריך שנוח לכם.

הכשרת ראשי משלחות לקבוצות הטסות לחו"ל

ביום חמישי שעבר נפגשנו עם מנהלי אגף הטכנולוגיה של משרד החינוך כדי לדון איתם בין השאר על ניהול נכון של קבוצות הארגון אשר טסות לתחרויות בחו"ל. בתום הפגישה הוסכם שכדי להיערך בצורה מיטבית לטיסה ליוסטון עלינו להנחות את הקבוצות אשר מתכננות לטוס ליוסטון (במידה ויזכו באפשרות) לשלוח נציג מטעמן לעבור את ההכשרה של ראשי המשלחות לפני האליפות. ההכשרה מתבצעת פעם בחודש בסמינר שיין בפתח תקוה, מצורף קישור לרישום להכשרת ראשי משלחות. קבוצה ללא ראש משלחת לא תוכל לטוס. כחלק מההכנות לקראת הטיסה אנא טפלו גם בנושא זה. קבוצות שטסו בעבר - הכשרת ראש משלחת תקפה למספר שנים, יש לוודא מול משרד החינוך האם ראש המשלחת שלכם בתוקף או לא). בנוסף, על כל משלחת אשר תטוס למלא טופס בקשה לאישור הוצאת משלחת לחו"ל. קבוצות אשר מתכננות לטוס במידה ויזכו בסלוט מתבקשות למלא את הטופס לפני האליפות. דבר אחרון בהקשר זה, כל תלמיד שיוצא כחלק ממשלחת צריך לעבור קורס מקוון – לאתר הקורס לחץ כאן. הכשרת ראש משלחת, מילוי הטפסים והכשרת התלמידים הינם באחריות הקבוצה.

ארגז לשילוח הרובוט כפי שפורסם בעדכון הקודם, אין מנוס אלא לשלוח את הרובוטים ליוסטון ביום שישי בבוקר מיד לאחר התחרות.

  1. ביום שישי בשעה שבע בבוקר תגיע משאית להיכל מנורה לאסוף את הרובוטים של הקבוצות הזוכות לשדה התעופה.
  2. אין הכרח להגיע עם הארגז בתחילת התחרות אך יש הכרח שהארגז יהיה מוכן ביום שישי בשעה שבע בבוקר בהיכל מנורה.
  3. ניתן להגיע עם הארגז עצמאית בתחילת התחרות, יש מקום בהיכל לאחסן את הארגזים.
  4. אוהל הפיטים יהיה זמין לאריזות עד השעה תשע, קבוצות המעוניינות בעזרה נוספת מוזמנות לפנות אלינו.
  5. מיד לאחר D4 תיפתח אפשרות להעביר ארגזי קבוצות למחסן בת"א. המחסן יוכל לקבל ארגזי קבוצות החל מה־22 במרץ ועד ה־31 במרץ .כל הארגזים שיגיעו למחסן יועברו על ידינו בתום התחרות לאוהל לצורך אריזה או איסוף.
  6. מאחר והשנה רק קבוצות שיכינו ארגז מראש יוכלו לנסוע לתחרות העולמית כולם מתבקשים למלא את הטופס עד יום חמישי הקרוב, ה־23 בינואר.
  7. קבוצות המתקשות בהובלת הארגז מוזמנות לפנות אלינו. קבוצות שלא ימלאו את הטופס לא יילקחו בחשבון לצורך ניהול שילוח הרובוט ולא יוכלו לנסוע.

טופס אפיון קבוצה

בעדכון מספר 1 ביקשנו ממכם למלא טופס "אפיון קבוצה". כפי שכתבנו בעבר, איסוף הנתונים נעשה על מנת שנוכל לחשוף את הארגון וכדי ליצור שותפויות נוספות. ברצוננו להגדיל את מאגר הנתונים שלנו על הקבוצות כדי לדעת איך לקדם את התוכנית. גורמים רבים (תורמים, משרדים ממשלתיים וכו') פונים אלינו בשאלות כאלה ואחרות ואין באפשרותנו להציג בפניהם נתונים כמותיים. 24 קבוצות ענו על השאלון ואנו מודה להן מאוד! אבקש ממנטורים שטרם ענו על השאלון להיכנס ללינק ולמלא את הנתונים אין לכם מושג עד כמה נתונים אלה יכולים לעזור לכולנו להצעיד את הארגון קדימה! נודה לכם אם תקדישו מספר דקות ותענו על שאלון זה.

שימו לב למספר חשבון הבנק החדש שלנו ולהנחיות החדשות שלנו לתשלום. מידע נוסף בנושא כאן! באחריות הקבוצות להביא את הנושא לידיעת הגורמים המשלמים עבור הקבוצות. תשלומים אשר יישלחו לחשבון בנק שאיננו חשבון הבנק המצוין בנוהל התשלום לא ייזקפו לזכות הקבוצות!

צוות FIRST ישראל