דילוג לתוכן העמוד

עדכון 1: סיכום פעילות, תכנון השנה הבאה ועוד

יום חמישי, 30 ביולי 2020 (לפני 4 שנים)

קבוצות יקרות, אנחנו נמצאים בתקופה מאתגרת לכולם. גם הארגון מתמודד עם אי ודאות ומנסה יחד איתכם לתכנן ולהתכונן לשנה שתהיה שונה מכל השנים שעברנו. אנחנו מודעים לקשיי הקבוצות והקהילה בתקופה הזו ומבינים את האתגרים שעומדים בפניכם לקראת פתיחת העונה הבאה.  

סיכום פעילות החודשים האחרונים

לאחר הגל הראשון של התפרצות הקורונה, רוב צוות FIRST יצא לחל"ת וחזר בהדרגה לצורך הכנות לעונה הבאה. אנו מבקשים לעדכן כי נכון להיום, הלל אדלר, רכז תוכנית FIRST Robotics Competition, עדיין בחל"ת. כרגע, ממלא את תפקידו רכז FIRST Tech Challenge, רן סבג, וזמין בטלפון 054-6770227. כתובת המייל של התוכנית נשארת ללא שינוי ופעילה.  בחודשים האחרונים בעקבות הקורונה, בזכותם של מתנדבים מסורים עסקנו בקידום של פיילוטים וירטואליים שמהם יהיה אפשר לצמוח: השקנו אתר רשמי חדש לארגון ובו, בין היתר, מפת משאבים משופרת לשימוש המנטורים, למדנו איך לשדר אירוע וירטואלי שלם, התקיים פאנל שופטים שבחנו רובוטים דרך מותג ISR LIVE שבנינו, בשבוע שעבר סיימנו 3 תחרויות ופסטיבלים וירטואליים במסגרת המגזר החרדי ששימשו פיילוטים לשנה הקרובה וכהכנות לתחרויות הצפויות בשנה הבאה. אנו ממשיכים ולמדים ממה שקורה בעולם בתחרויות וירטואליות נוספות: תחרות ה־ֿGlobal Innovation של תכנית FIRST Lego League Challenge שהתקיימה וירטואלית ותחרות FIRST Tech Challenge במרילנד שעברה גם היא לפורמט וירטואלי. אנחנו נמצאים במגעים עם רובוגרופ כדי לבחון שיתופי פעולה שיאפשרו לקבוצות תחרויות ולמידה וירטואלית. כחלק משיתוף הפעולה הזה, בחודשים מאי-יוני קיימנו את תחרות Battery Raid הווירטואלית של CoderZ לקבוצות FTC ו־FRC , אשר במסגרתה זכתה קבוצת Ninjas #4744 בפרס כספי מכובד. אנחנו מקיימים שיחות רציפות עם מטה התוכנית בארה"ב ופרטנרים נוספים ומשתפים עימם פעולה בתכנון העונה הבאה.  

תכנון שנת פעילות 2020-21

מדיניות החזרים וביטולים: לאור התקופה המאתגרת לכולנו, פורסמה מדיניות ההחזרים הארגונית של FIRST ישראל. ההתייחסות לתכנית FIRST Robotics Competition מוגבלת בשלב זה לנוכח העדכונים הנדרשים מארה"ב. ברור לכולנו כי יש צורך מהותי לדעת אילו דרכי פעולה עומדות בפנינו לקראת העונה הקרובה ומה התרחישים האפשריים תחת מגבלות מגפת הקורונה. אנחנו מבטיחים להמשיך ולעדכן בכל מה שקורה.  

עמותת נש"ר וארגון FIRST ישראל

מכתבו של יו"ר הועד המנהל של FIRST ישראל יצא בנושא. לאחר פרסום המכתב, התקיימו שיחות רבות עם חברי הועד המנהל והמנטורים והוחלט על קיום בחירות לוועדה המייעצת. בימים אלה, מתקיימות בחירות להוספת 3 נציגים לוועדת המנטורים המייעצת לוועד המנהל. מייל בנושא יישלח בנפרד, אנא הישארו מעודכנים. נציגי הקבוצות יצביעו בימים הקרובים.

פרסום תקציב ארגוני

בימים אלה אנחנו משלימים את הכנת התקציב המיועד להצגה בפני הוועדה המייעצת. בנוסף, נבחנים שיעורי ההחזרים לקבוצות בגין עונת הפעילות האחרונה שלא הושלמה.   הקשר שלנו עם קהילת FIRST בארץ חשוב ויקר לנו, בייחוד בזמנים אלו. אנחנו עובדים כל העת כדי לשמור על תפקוד תקין והמשך צמיחת הקהילה ולהקל ככל האפשר. אנחנו מזמינים אתכם לפנות לבשמת, מנכ"לית הארגון, בכל נושא - בטלפון 052-7202156 או למייל [email protected]   איחולי בריאות והצלחה רבה, צוות FIRST ישראל