דילוג לתוכן העמוד

עדכון 7: הגשות פרסים, מלגות לימודים לטכניון, סמלי קבוצה ומערכות הבקרה

יום חמישי, 02 בפברואר 2023 (לפני שנה)

קבוצות יקרות,

העונה התחילה ואנחנו מתרגשים לראות את היצירתיות והחדשנות שלכם בעבודה על האתגר! בעדכון זה מספר נושאים הקשורים להגשת מועמדויות לפרסי ההגשה, FIRST Impact Award, Woodie Flowers Award, Dean’s List Award ומלגות הלימודים בטכניון, שליחת סמלי קבוצה וכן מספר הבהרות בנושא מערכות הבקרה והשליטה.

פרסי ההגשה

להזכירכם, ישנם מספר פרסים שהקבוצות יכולות להגיש מועמדות אליהם. שימו לב לתאריכי ההגשה! פרטים מלאים על אופן ההגשה של הפרסים וקריטריוני השיפוט ניתן למצוא כאן. FIRST Impact Award (לשעבר The Chairman’s Award) - זהו הפרס היוקרתי ביותר ב-FIRST, הוא חולק כבוד לקבוצה המייצגת בצורה הטובה ביותר מודל לחיקוי עבור הקבוצות האחרות, מגלמת בתוכה את המטרות והערכים של FIRST. מועד אחרון להגשת מועמדות: 16 בפברואר 2023.

Woodie Flowers Award – פרס המוקיר מנטור שעשה מעבר למצופה כדי לעורר מוטיבציה ועניין באומנות והמדע של ההנדסה והתכנון. הפרס ניתן על בסיס הגשה כתובה מאת ועל-ידי התלמידים, למנטור שמדגים מנהיגות, אתיקה ומקנה מיומנויות טכניות. מועד אחרון להגשת מועמדות: 9 בפברואר 2023.

Dean’s List Award – פרס הניתן לתלמיד מכיתה י' או י"א שמדגים מנהיגות, תרומה ייחודית לקבוצה, מיומנויות טכניות, יצירתיות ועוד. כל קבוצה יכולה להעמיד 2 מועמדים שיזומנו לריאיונות במהלך אירועי ה־District. המועמדים חייבים להיות רשומים במערכת הרישום האמריקאית. מועד אחרון להגשת מועמדות: 9 בפברואר 2023.

מלגות לימודים לטכניון

כבכל שנה, הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל – מעניק מלגות לימודים לחברי קבוצות FIRST Robotics Competition או FIRST Tech Challenge מכיתה י"ב, מעוררי השראה בתחומי המדע והטכנולוגיה. זוכי המלגות מדגימים מנהיגות, יוזמה קהילתית ותרומה אישית לקבוצתם. את הגשת המועמדות יש לעשות בטופס הבא. תאריך אחרון להגשת מועמדות: 16 בפברואר 2023

שליחת סמלי קבוצה

אנו מעודדים קבוצות להעלות את סמל הקבוצה שלהן לעונת 2023, שיופיעו על מסכי הניקוד באירועים בדף הקבוצה ב-frc-events.firstinspires.org. סמל הקבוצה הוא אופציונלי ואינו חובה. ככל והעלאתם סמל בעונת 2022 הוא יעבור אוטומטית גם לעונה זו, אך ניתן לעדכנו. לקבוצות שלא ישלחו סמל, הלוגו של FIRST יוקצה עבורן. שימו לב כי כל סמל עובר בדיקה אנושית של איש צוות FIRST, ולכן מותרת הגשה אחת של סמל, ובנוסף עדכון אחד שלו. ניתן לראות את סמל הקבוצה שלכם, למחוק, להגיש סמל חדש לבדיקה באמצעות מערכת ההגשה,** לא יאוחר מה-30 במרץ 2023**. לאחר שליחת סמל הקבוצה לבדיקה, עליכם לעקוב אחר סטטוס ההגשה במערכת. העדכון נעשה בדרך כלל תוך 24-48 שעות, אם כי עשוי להימשך עד 5 ימים. הדרישות וההנחיות ליצירת סמל קבוצה נמצאות כאן. כדי לשלוח סמל קבוצה, על מנטור הקבוצה הראשי לעקוב אחר השלבים הבאים:

  1. היכנסו ל-Dashboard של FIRST ישראל, בחרו את הקבוצה הרצויה ולחצו על ״שוברים וסיסמאות״.
  2. העתיקו את קוד הכניסה עבור FIRST/Avatar Key.
  3. היכנסו למערכת הגשת סמלי קבוצה.
  4. מלאו את פרטי הגישה והסכימו לתנאי השימוש.
  5. העלו את סמל הקבוצה שברצונכם להגיש (וודאו תחילה כי הוא תואם לדרישות).
  6. חזרו לאחר כמה ימים כדי לראות את סטטוס ההגשה. במידה נתקלים בבעיה, אנא פנו לתמיכה הטכנית של FIRST במייל [email protected].

הבהרה בנושא מערכות בקרה ושליטה

להלן מכתב מראובן שטל, Control System Advisor ראשי: קבוצות יקרות, אני שוב נרגש לפתוח ביחד אתכם עונה נוספת של תחרויות FIRST Robotics Competition ואני לא יכול לחכות לראות אתכם (גם בתחרויות וגם לפני). אז ראשית אני רוצה לאחל לכולם (ובמיוחד לרוקיז ולקבוצות החוזרות שלנו!) עונה מעולה ומדהימה! ברשותכם כמה נקודות שאני רוצה לשתף בתחילת העונה:

  1. מדריכים, מדריכים, ושוב פעם מדריכים!
    מערכת הבקרה של FIRST איננה הדבר הפשוט ביותר, והיא מאפשרת מגוון רב של אפשרויות לקונפיגורציה ולרובוטים שונים .
    בדיוק בשביל זה ל-FIRST העולמית יש מספר רב של מדריכים אונליין שנועדו לעזור לכם לחבר את רכיבי האלקטרוניקה השונים. להתקין את סביבות הפיתוח השונות, להגדיר ולצרוב את הרכיבים בגרסאות החומרה והקושחה הרלוונטיות ועוד...
    אני ממליץ לכולם (בנוסף לקריאת מדריך המשחק כמובן) לקרוא את המדריכים הרשמיים הללו ולעקוב אחריהם, הרבה מאוד פעמים התשובות לשאלות השונות שלכם מופיעות כבר שם!
    לא כל מה שניתן לעשות בעזרת הרכיבים השונים (או אפילו לא כל מה שמקובל בתעשייה) חוקי בתחרות שלנו, ומדריך המשחק הוא המקור העליון לשאלות אלו
    חשוב לי להדגיש, שאין קיצורי דרך, ואני ממליץ לכם לעבוד בדיוק לפי מה שכתוב במדריכים הרשמים, כדי לחסוך לכם זמן פיתוח רב בתחרויות.
  2. מדריך המשחק הוא מסמך בעל כמה חלקים, לא רק החלקים שמסבירים את המשחק, או מוודאים שהרובוט שלנו נבנה בצורה טובה ובטוחה, אלא ישנם חלקים אחרים במדריך המגדירים מצבים רבים בזמן התחרות, חלקם נראים לנו "מובנים מאליהם" (במיוחד לוותיקים שבנינו) אבל חשוב מאוד לקרוא אותם ולחדד דברים אלו כל שנה מחדש. ולכן חשוב מאוד לעבור על כל חלקי המניואל ולהבין את ההגדרות השונות למצבים השונים בהם אתם יכולים להיתקל בתחרות... הבנת המצבים והמונחים האלה יכולה לחסוך מכם הרבה מאוד אי הבנות ואי נעימויות בעונה.
  3. רכיבים חדשים, והמערכת החדשה (שחוגגת שנה). כמו שרבים מכם יודעים, לצד מערכת הבקרה הוותיקה של FIRST (תוצרת חברת CTR הוותיקה) FIRST מאפשרת לקבוצות להשתמש גם במערכת הבקרה החדשה, תוצרת חברת REV וכן מאפשרת להשתמש בבקר roboRIO 2.0 לצד הבקר הוותיק roboRIO זאת בנוסף ליכולת שלכם ליצר "שילובים" של שתי המערכות. האפשרות הזו קיימת כדי "להיאבק" במחסור הגובר של רכיבים, שמשפיע בכל התחומים ובכל התעשיות, לא רק אצלנו, דבר שאתם בטח מרגישים אם החוסר במלאים ברכיבים אצל הספקים לעיתים.
    במיוחד עם רכיבי המערכת החדשה אני רוצה להדגיש בפניכם לקרוא את המדריכים השונים. כי לצד האפשרויות החדשות, ישנם גם שינויים בדרכים בהן משתמשים ברכיבים החדשים. וחשוב מאוד לשים לשינויים אלו לב, כדי לאפשר לקבוצתכם המשך פיתוח יעיל ומהיר.
  4. רכיבים חדשים, בעיות ישנות. כמו שאתם יודעים מלאי חלקי החילוף שיש ל-FIRST להציע לכם במהלך התחרויות מוגבל, ואינני יודע אם בכלל יהיו ברשותנו רכיבי מערכת הבקרה החדשים כדי להציע לכם במהלך התחרויות במידת הצורך. ולכן אם אתם מתכננים שימוש באיזה מרכיבי המערכת החדשה אנא תכננו בהתאם, ורכשו כמות שתספק אתכם גם במידה ותאלצו להחליף חלקים במהלך התחרויות , וכן אנא אפשרו מרחב תכנון שיאפשר במידה ותאלצו כמובן לקבל החלפה של רכיבים "מהדור הקודם".
  5. מחשבים בעברית. לצערי, ישנם מספר באגים ידועים בשמירת קבצי logs, וכן בהפעלת חלק מן התוכנות השונות במחשבים שמערכת ההפעלה שלהם היא לא בשפה האנגלית האמריקאית, ולכן אני ממליץ לכל הקבוצות, אנא וודאו שיש ברשותכם לפחות מחשב אחד, שמערכת ההפעלה שלו הותקנה באנגלית (לא רק שינוי של הויזואליציה לאנגלית) והשתמשו במחשב זה בתחרויות, דבר זה יעזור מאוד לקבוצה שלכם במגוון מצבים בתחרות. הרבה יותר "קל" לדאוג להתקנת המחשבים האלו עכשיו מאשר באמצע העונה, או במהלך התחרויות, כאשר חלק מהחשבים מכיל מידע שחשוב לפעילות הקבוצה... ולכן אני ממליץ לכם לדאוג לזה כבר מעכשיו.
  6. עדכונים. לעיתים במהלך העונה יוצאים עדכונים רשמיים (גם לחוקים וגם לתוכנות, ולגרסאות התוכנה והקושחה) מ-FIRST, אני ממליץ לקבוצות לעקוב אחרי העדכונים השונים ולבצע אותם במהלך העונה. שכן הרבה בעיות נפתרות בהתקנת עדכונים אלו. בנוסף, לפעמים FIRST מכריזה על עדכונים אלו כ"חובה" ואנחנו נבדוק את תאימות הגרסאות שלכם בתחרות, וכמובן אף אחד לא רוצה לעדכן גרסה באמצע לחץ של אירוע...
  7. פורמים רשמיים לשאלות טכניות ותמיכה. FIRST וכן הספקים של רכיבי הציוד השונים, מאפשרים פניות לתמיכה טכנית (כולל בקשות לתיקון ולתמיכה במסגרת האחריות על חלק מהרכיבים) בפורמים רשמיים . פנייה זו כוללת שאלות על הרכיבים, הדרכות, ואפילו אפשרות לפנות לבקשת תיקון של הרכיבים השונים במערכות. אנא נצלו פורמים רשמיים אלו! הם שם בשבילכם! כמובן שפנייה בפורום בין לאומי צריכה להיעשות באנגלית, אנא ראו זאת כתרגול טוב לעתיד המקצועי שלכם.
  8. תמיכה בישראל. אם עדיין אחרי שאתם נעזרים במקורות הרשמיים של FIRST,  עדיין תזדקקו לתמיכה אתם יותר ממוזמנים לפנות גם לעזרה בין הקבוצות השונות (הקהילה המדהימה שלנו תמיד עוזרת אחד לשני) וגם אלינו, לצוות הטכני של FIRST בישראל. הדרך הכי נוחה לפנות אלינו היא במייל לכתובת [email protected] אנא רשמו בכותרת המייל "עבור CSA" וצוות FIRST ישראל יעבירו את המייל אלינו, אנא זכרו, אנחנו אנשים עובדים\לומדים\משרתים בצבא, ולמרות שאנחנו מנסים לעזור לכם במהירות האפשרית, אנחנו לא יכולים לענות מיד, אנא קבלו זאת בהבנה. בנוסף אנא זכרו, אנחנו כאן כדי לייעץ ולעזור לכם, אבל אנחנו לא נוכל לפתור עבורכם את האתגר ולתכנן עבורכם את הרובוט (שכן זוהי המשימה והאתגר שלכם) . אולם תמיד נשמח לתת עצה וסיוע (בנוסף כמובן למנטורים המדהימים שלכם) שלכם תמיד, ושנתראה בתחרויות, ראובן שטל, Lead Control System Advisor.

בהצלחה, צוות FIRST ישראל