דילוג לתוכן העמוד

עדכון 1: התנהלות בעונה, הרשמה ועדכון טכנולוגי

יום רביעי, 08 ביולי 2020 (לפני 4 שנים)

קהילה יקרה, אין ספק שזוהי תקופה מאתגרת ולא פשוטה לכולנו. בחודשים האחרונים העולם כולו מתמודד עם משהו שלא הכרנו בעבר. גם המדינה שלנו וכמובן גם FIRST ישראל עמלים כדי להתגבר על אתגרי השינוי. לשמחתנו, חלק מהשינויים היו לטובה ואפשרו לנו לבצע אומדן נזקים, הפקת לקחים והיערכות מחדש לעונה הקרובה. לעיונכם מצ"ב מסמך בנושא, באתר שלנו. רכז התוכנית, רן הספיק לשוחח עם חלקכם וכמובן ממשיך ושמח כל הזמן לדבר ולשמוע אתכם. לכן אם יש לכם צורך בכל נושא, בבקשה תרימו טלפון, מייל או הודעה לוואטסאפ 054-6770227. אנו מבקשים לעדכן שאנו עובדים במרץ על הכנות העונה הקרובה ולפנינו כמה שינויים מהותיים בתהליכים ובפרטים שאנו רגילים אליהם כבר שנים רבות. לכן צריך את תשומת ליבכם בקריאה מדוקדקת.

מידע בנושא התנהלות בעונה

כפי שכולכם יודעים, בשעה טובה נפתחה העונה החדשה של תכנית FIRST Tech Challenge – עונת ULTIMATE GOAL Presented By Qualcomm. כל המידע בנושא זמין כמו תמיד בדף האתגר הרשמי של התוכנית. העונה הקרובה טומנת בה אתגרים מיוחדים מאוד. אם להציג את הדברים בצורה הכי פשוטה, אנו עומדים בפני שני תרחישים דינמיים שיכולים להתחלף בכל עת, בהתאם למגבלות משרד הבריאות ומתוך דאגה תמידית לבריאות התלמידים שלנו.

תרחיש אירועים מרוחקים: אירוע מרוחק מאפשר לקבוצות להתחרות מרחוק בעזרת חיבור לרשת וצילום ביצועי הקבוצה במגרש חלקי. באירוע מרוחק יתקיימו כל תהליכי השיפוט והאינספקשן מרוחקים אונליין, בשאיפה להיות כמה שיותר קרובים במהותם המקצועית לאירוע רגיל.

תרחיש אירוע מצומצם או אירוע רגיל: אירוע מצומצם יתקיים באותה מתכונת של אירוע רגיל כמו שכולנו מכירים אך עם הגבלת מספר משתתפים מכל קבוצה, הגבלות על כמות המתנדבים והצוות ושמירה על ריחוק חברתי, היגיינה ועטיית מסכות. קיום אירוע כזה כמובן יתאפשר רק בכפוף להנחיות משרד הבריאות. מהלך האירוע, החוקים, לוחות הזמנים וכל המידע יפורסמו ויהיו ברורים לקהילה כולה, ככל שנתקדם וככל שיהיו שינויים בהנחיות.

כמובן שאי הוודאות והמחסור במידע הם בלתי נסבלים לכולנו, אך ככל שנתקדם נדע יותר ויותר לקראת מה אנו הולכים וכך גם נעדכן את כולם. חשוב לציין, כי תמיד לנגד עינינו יהיו הבריאות ושלום התלמידים והמתנדבים שלנו, וכמובן השאיפה למקצועיות מרבית וחווית תחרות מדהימה. מידע מפורט יותר בנושא ניהול העונה תוכלו למצוא באתר FIRST HQ הרשמי.

הרשמה וערכות הרובוט

כאמור, אנו נמצאים בתקופה של אי ודאות והדברים משתנים כל הזמן. לכן אנו נערכים לכל התרחישים גם בעניין הזמנות הציוד שלנו ועבודה מול הספקים בארצות הברית.

שימו לב, נכון לתקופה זו ולשלב זה, קבוצות ותיקות תוכלנה להירשם לעונה בלבד – ללא קבלת ערכה. תתאפשר הגשת בקשה לרכישת ערכה, בהתאם לתנאים שיפורטו בהמשך. קבוצות חדשות (Rookies) יירשמו לעונה + קבלת ערכה, כפי שהיה עד כה, עד לגמר מלאי הערכות או עד ל־1 בספטמבר 2020, המוקדם מביניהם.

לאחר ה־1 בספטמבר, הערכות יחולקו לכלל הקבוצות לפי סדר ביצוע ההרשמה (על כל שלביה) והסדרת התשלום.

קבוצות ותיקות המעוניינות להבטיח קבלת ערכה, יסדירו הרשמה ותשלום עד ל־20 באוגוסט בכדי שנוכל לטפל בהזמנה לפני תקופת החגים.

תמחור דמי ההרשמה עודכן בהתאם לבחינה מחודשת של הוצאות הארגון וכל הפרטים בעניין נמצאים בטופס ההרשמה בלינק הזה, אנא שימו לב לכל פרטי ההרשמה בטופס. חשוב להדגיש שוב כי התהליך וההחלטות דינמיים ויכולים להתפתח ככל שהזמן עובר.

טכנולוגיה ומערכת בקרה לעונת 2020/21

אנא שימו לב לשינויים ברכיבי הבקרה והתקשורת: בעקבות עדכון החוקים הרשמיים בעניין התיישנות ציוד, בעונה הקרובה המכשירים הסלולריים הבאים לא ייתמכו עוד:

  1. ZTE Speed
  2. Google Nexus 5
  3. Samsung Galaxy S5

בנוסף, תיפסק התמיכה בבקרים של Modern Robotics Core Control Modules:

  1. Core Control Device Interface Module
  2. Core Control Motor Controller
  3. Core Control Power Distribution Module
  4. Core Servo Controller

השקת רכיב בקרה חדש - REV Control Hub

החל מהעונה הקרובה - יהיה ניתן להשתמש בבקר החדש של חברת REV - Control Hub, שיאפשר שימוש במכשיר סלולרי יחיד בלבד, אשר יוצב בעמדת הנהגים. ולכן להלן שתי הדרכים לשימוש במערכת הבקרה בעונה הקרובה:

  • חיבור של מכשיר אחד או שנים מסוג Expansion Hub ושימוש עם שני מכשירי  Android סלולריים.
  • חיבור של Control Hub לבד או עם עוד Expansion Hub ושימוש עם מכשיר Android סלולרי יחיד, רק לעמדת הנהגים. למידע מפורט ומורחב בנושא מערכת הבקרה, ראו מסמך בלינק הזה. לכל שאלה בנושא ניתן לפנות לצוות ה-Field Technical Advisors של FIRST ישראל במייל [email protected].

בהצלחה רבה לכולם, צוות FIRST ישראל