דילוג לתוכן העמוד

מקום ראשון בעולם: נבחרת הרובוטיקה של FIRST והטכניון בהישג חסר תקדים

יום ראשון, 21 באפריל 2024 (לפני 13 ימים)

הודעה לעיתונות | יוסטון, טקסס | 21 באפריל 2024 מדי שנה נערכות ברחבי העולם תחרויות הרובוטיקה של עמותת ®FIRST (״למען השראה והכרה של מדע וטכנולוגיה״), שפועלת בישראל בשיתוף הטכניון-מכון טכנולוגי לישראל. תוכניות FIRST, המבוססות על למידה מעשית, חושפות לתלמידים החל מגן חובה ועד כיתה י״ב הנדסה ותכנות בסביבת לימוד מרתקת, מכילה ויצירתית, בה הם עובדים בשיתוף פעולה לפתרון אתגר רובוטי שנתי.

תחת חוקים נוקשים, משאבים מוגבלים ולוחות זמנים מוגדרים, קבוצות של תלמידות ותלמידי תיכון מאותגרות לתכנן, לבנות ולתכנת רובוטים בגודל תעשייתי כדי להתחרות אחד נגד השני.

תחרות האליפות העולמית של FIRST התקיימה בסוף השבוע האחרון ביוסטון, ארה״ב. אלפי תלמידים מרחבי העולם הציגו את החדשנות, עבודת הצוות ואת הרובוטים עליהם עבדו במהלך שנת הלימודים. הנושא השנתי עסק באומנות והעצים את התלמידים לחקור ולפתח חידושים טכנולוגיים בקשר שבין תחומי האומנות למדע וטכנולוגיה.

14 קבוצות ישראליות מבתי ספר יסודיים, חטיבות ביניים ותיכונים, העפילו לאליפות זו לאחר הגמר בישראל, ייצגו את מדינת ישראל והגיעו להישגים חסרי תקדים.

קבוצה #1690 אורביט מתיכון עתיד כרמים, בנימינה דורגה במקום השלישי בבית על-שם מרי דאלי, ניצחה את משחקי הגמר ועברה לזירת הגמר על-שם איינשטיין בה הוכתרה כאלופת אלופת העולם, במקום הראשון. בנוסף זכתה בפרס החדשנות בבקרה על פיתוח אמצעי שליטה יוצא דופן על הרובוט שלהם.

קבוצה #5614 סיקמור ממקיף אפרים קציר, חולון זכתה כפיינליסטית פרס ההשפעה היוקרתי של FIRST, על יצירת שותפות משמעותית עם הקהילה, הדרכה וליווי של מאות תלמידים צעירים וחשיפתם לתחומי המדע והטכנולוגיה.

עדו מזורסקי, מנכ״ל FIRST ישראל: ״הדרך שלנו בנויה על עבודת צוות, השפעה והכלה ביחד עם מקצועיות. רק זו הדרך להגיע להישגים משמעותיים ולחברה טובה יותר. דווקא בעת הזו, בשנה הקשה ביותר למדינת ישראל ולחברה הישראלית כולה, זהו ניצחון אדיר וחסר תקדים. אלפי עיניים לא נשארות יבשות למראה התמונה הזו ששווה אלף מילים.״

האלוף (מיל׳) אביהו בן-נון, יושב ראש הועד המנהל של FIRST ישראל: גאה ומעריך את כל המשתתפים בתוכניות מעוררות ההשראה שלנו. הישגי המשלחת מהווים מקור גאווה אמיתי וכבוד גדול למדינת לישראל. השנה אנחנו מציינים 20 שנות פעילות ל-FIRST בישראל, עובדה להיותה של התוכנית מנוע המשפיע על עיצוב פני דור העתיד שלנו.״

גיל חנניה, ראש המועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה: ״גאווה גדולה למושבות ולמדינת ישראל. חבורה משובחת שמורכבת מבני נוער איכותיים, מורים מסורים, מנטורים והורים תומכים. חבורה שכבר שנים מאמינים, חולמים יוזמים ובונים אימפריית רובוטיקה ברמה בינלאומית.״