דילוג לתוכן העמוד

עדכון 8: המלצות לעבודה בזמן קורונה, פרויקט החדשנות, מבנה יום התחרות ועוד

יום רביעי, 26 בינואר 2022 (לפני שנתיים)

קבוצות יקרות, עוד כחודש ניפגש כולנו בתחרויות המוקדמות! אנחנו מקווים שלאור ההנחיות החדשות כל הקבוצות שלנו יוכלו לקחת חלק ביום התחרות באופן פיזי, מלא ומרגש! מקווים שאתם מצליחים להיפגש ולהתכונן ביחד. להלן כמה עדכונים חשובים לאורך הדרך:

המלצות לעבודה עם הקבוצה בזמן קורונה

לאור מצב התחלואה והבידודים איגדנו כמה המלצות ששיתפו מספר מנטורים מהקהילה לפעילות עם התלמידים כאשר חלק מהקבוצה מבודדת, חלק נמצאת בכיתה וכן הלאה. מוזמנים לקרוא את ההמלצות בעיון ולעשות שימוש במה שמתאים לקבוצה שלכם.

בנוסף, נקיים שיחת Zoom עם פאנל של מספר מנטורים ביום חמישי הקרוב, ה-27 בינואר 2022 בשעה 19:30. בשיחה תוכלו להתייעץ, לשמוע ולהתעניין איך פועלות קבוצות אחרות בקהילה ולשאול שאלות חשובות - לינק למפגש.

מבנה יום התחרות

בעוד כחודש ניפגש בהיכל טוטו, פארק פרס בחולון. בימים הקרובים נשלח לכם בעדכון מארז הכנה לתחרות עם כל המידע החשוב עבורכם. כיצד להתכונן לתחרות, לוחות זמנים מדויקים, מבנה היום, ציוד נדרש וכו׳. לעת עתה מוזמנים לשריין את הלוז כדלהלן:

  • 07:30 | כניסת קבוצות להיכל
  • 08:30 | טקס פתיחה
  • 09:00 | תחילת שיפוט וזירה
  • 17:25 | טקס סיום
  • 18:15 | סיום משוער

בנוסף, מוזמנים לעיין בתרשים הזרימה למפגש השיפוט ובמחווני השיפוט. שני אלו יעזרו לכם ולקבוצה להתכונן בצורה הטובה ביותר למפגש השיפוט בתחרות.

Global Innovation Awards

בשל הקדמת מועד תחרות האליפות השנה, הוחלט לפשט את תהליך בחירת הקבוצות אשר תייצגנה את ישראל בגמר ה-Global Innovation Award של FIRST LEGO League ולאמץ את המודל המקובל ברוב מדינות העולם:

  • לא תתקיים תחרות Global Innovation Awards מקדימה נפרדת בישראל.
  • לגמר ה-Global Innovation Awards העולמי תוזמנה שתי הקבוצות אשר תדורגנה במקומות הגבוהים ביותר בתחום פרויקט החדשנות בכל אחד משני הבתים בתחרות האליפות בישראל.
  • לתשומת ליבכם, בשל המדיניות שלא להעניק יותר מפרס אחד לקבוצה, יתכן שקבוצות אלה לא תזכנה בתחרות האליפות בפרס פרויקט החדשנות, אלא בפרס אחר.

מריצים בזירה

מריצים בתחרות שימו לב, לפי חוק R08, מותר רק לשני מריצים להימצא ליד הזירה בבת אחת, אולם מותר להחליף מריצים בכל זמן. בשל מגבלות קורונה, נאפשר לשני המריצים בלבד להיכנס למתחם הזירה. בקבוצות שמעוניינות להחליף מריצים, נאפשר לעוד 2 חברי קבוצה (סה״כ 4) להיכנס למתחם. קבוצות שמרגישות שההחלטה מגבילה אותן (מתכננות להחליף יותר מ-4 מריצים במקצה אחד) מתבקשות לפנות למייל [email protected] עד ל-15 בפברואר 2022 וננסה למצוא להן פתרון. לא נוכל לאפשר כניסה של יותר מ-4 חברי קבוצה למתחם הזירה לקבוצות שלא תאמו זאת מראש.

מתחם התייעצות וירטואלי מטעם התעשייה האווירית עבור פרויקט החדשנות

התעשייה האווירית הקימה עבורכם מתחם התייעצות וירטואלי עם מומחים מטעמה, לשאלות והתלבטויות שונות בתהליך העבודה. במתחם תוכלו לפנות למהנדסות ומהנדסי מכונות, חשמל/אלקטרוניקה, בקרה, תוכנה, אלגוריתמיקה, תרמיקה, חומרים/תהליך, כימיה, ומומחים לפיזיקה, מתמטיקה ומדעי המחשב. אנשי התעשייה האווירית הם המובילים והמומחים הגדולים בישראל בתחומם ומוטת הידע שלהם נעה על טווח מסרטוט ותכנון דרך תכן הנדסי עד ניהול פרויקט על כל עולמות התוכן שאתם יכולים לבקש. 

מוזמנים להיכנס למתחם הווירטואלי באמצעות הלינק הבא. יש לרשום בנושא הפנייה ״קבוצת FIRST״, לסמן בשדה ״עבור״ את ״קשרי קהילה״ ולמלא את כל השדות. הפנייה תועבר למהנדס/ת המתאים/ה בתעשייה האווירית שיענה על שאלתכם וזו תוחזר אליכם. באם תרצו לקבוע שיחה טלפונית/Zoom (תוכלו לבקש זאת גם במהלך הפנייה הראשונית).

הנחיות בריאות ובטיחות

אנו עוקבים מקרוב אחר הנחיות הממשלה, משרד הבריאות וארגון הבריאות העולמי בנוגע לנגיף הקורונה, בזמן שאנו ממשיכים לתכנן את אירועי 2022. הנחיות הבריאות והבטיחות הבאות תקפות לכל אירועי FIRST והן עשויות להתעדכן ככל שמידע חדש יגיע.

התנדבות באירועי FIRST

החודשים האחרונים הראו לנו שהעולם צריך את FIRST יותר מתמיד, ו-FIRST צריכה אתכם, קהילת המתנדבים שלנו. כשאתם מתנדבים עם FIRST, אתם מטפחים כישורים יקרי ערך בקרב ילדים ובני נוער. אתם בונים את הדור הבא של מנהיגי המדע והטכנולוגיה. אתם מעוררים בהם השראה להשתמש בכישוריהם כדי להשפיע לטובה על הקהילות שלהם ועל העולם. אתם מספקים את העתיד למיליוני צעירים ברחבי העולם.

אנו נרגשים להזמין אתכם להצטרף אלינו להתנדבות ב-FIRST בעונת 2021/22 ולהיות חלק מקהילה עם חזון לעתיד. מוזמנים להזמין גם עמיתים, חברים ובני משפחה לקחת חלק כמתנדבים בתפקידים חשובים בחגיגה שכולה מדע וטכנולוגיה! להרשמה להתנדבות לחצו כאן. לפרטים נוספים ניתן לפנות לסיון, רכזת התוכנית בדוא"ל [email protected].

הרחבת נושאי החקר בפרויקט החדשנות

כפי שפורסם בעדכונים הקודמים, על מנת להרחיב את מגוון נושאי החקר בפרויקט החדשנות אנו מרחיבים את ההגדרה ״הובלת המוצרים״ אליה מתייחס האתגר השנתי. מלבד הובלת ה-״מוצרים״, הקבוצות מוזמנות לחקור הובלת ״מטענים״ מכל סוג שהוא, כמו הובלת פסולת, מים, חיות ועוד. הובלת אנשים אינה נושא מאושר לפרויקט.

זכרו, במידה ותרצו להתייעץ עם המומחים שלנו, אתם מוזמנים למלא את השאלון בקישור כאן. מטרת הפורום הינה לאפשר לקבוצות לשתף ברעיונותיהן ולוודא שהן אכן עומדות בתנאים שהוגדרו עבור פרויקט החדשנות לעונת CARGO CONNECT וכך לסייע לקבוצות לפעול על הצד הטוב ביותר. המידע שתרשמו יישאר חסוי ליתר הקבוצה ולא יעשה בו שימוש.

שאלות בנוגע למשחק הרובוט

לשאלות בנושא הרובוט וחוקי משחק הרובוט, הנכם מוזמנים לשלוח מייל לכתובת [email protected] וצוות שופטי הזירה הראשיים ישמח לעזור לכם.

עדכונים במפת המשאבים

הקפידו להתעדכן במסמכים המתפרסמים במפת המשאבים בכל העת, ובפרט בעדכוני משחק הרובוט. המחברת ההנדסית והמדריך למפגשי קבוצה נמצאים ב-Dashboard של FIRST ישראל לקבוצות אשר הסדירו את תשלום. המשיכו לעקוב אחר עדכונים חשובים המתפרסמים מעת לעת.

המון בהצלחה ובריאות איתנה, צוות FIRST ישראל