דילוג לתוכן העמוד

עדכון 9: מארז הכנה לתחרויות, שימוש במדיד, מריצים בזירה ופרס המנטור המצטיין

יום שישי, 04 בפברואר 2022 (לפני 3 שנים)

קבוצות יקרות, עוד 17 ימים ניפגש בתחרות הראשונה לעונת CARGO CONNECT℠, איזו התרגשות! מקווים שאתם נרגשים לפחות כמונו ומתכוננים היטב לחגיגה שכולה מדע וטכנולוגיה.

מארז הכנה לתחרויות

כמדי שנה, איגדנו לכם מארז הכנה לתחרויות הכולל לוחות זמנים, הסבר על יום התחרות, נהלים, דגשים וכו׳. אנא קראו את המארז בעיון רב ודאגו לעקוב אחר ההוראות הכתובות בו.

טופס הסכמה של FIRST

חתימה על טופס הסכמה של FIRST נדרש עבור כל תלמיד, מנטור, מאמן ומלווה הקבוצה לפני הכניסה לתחרות. הטופס יפתח ביום שני הקרוב, ה-7 בפברואר 2022 בשעה 12:00 - פרטים מלאים יופיעו ב-Dashboard של FIRST ישראל, באזור ניהול הקבוצה.

עדכון לגבי מריצים בזירה

על אף הנאמר בעדכון הקודם, החלטנו לשנות את מדיניות המריצים בעונה זו בשל הרצון לשמור על בריאות כל המשתתפים בתחרות ולמנוע התקהלויות מיותרות. לפיכך, נאפשר לעד 4 מריצים בלבד להיכנס למתחם הזירה, בכפוף לחוק R08.

הגשת מועמדות לפרס המנטור המצטיין

החל מהעונה הקודמת, אנו מעניקים את פרס המנטור המצטיין למנטורים שהקבוצות שלהם הגישו את מועמדותם. בכדי להקל על התהליך ולאפשר לכמה שיותר קבוצות להגיש בקשה החלטנו לאפשר למלא את טופס ההגשה במהלך התחרות עצמה בעמדת הפיט אדמין.

הקבוצות יוכלו להגיע לפיט אדמין, לקבל את מסמך הגשת המועמדות, למלא אותו עד לשעה 11:00 ולהגיש חזרה לפיט אדמין. לא נוכל להתחשב בטפסים שיוגשו לאחר השעה 11:00.

במהלך האירוע נזכיר מספר פעמים את האפשרות להוקיר תודה למנטורים המדהימים על הפעילות לאורך העונה ולמלא את טופס המועמדות.

הנחיות בריאות ובטיחות

אנו עוקבים מקרוב אחר הנחיות הממשלה, משרד הבריאות וארגון הבריאות העולמי בנוגע לנגיף הקורונה, בזמן שאנו ממשיכים לתכנן את אירועי 2022. הנחיות הבריאות והבטיחות הבאות תקפות לכל אירועי FIRST והן עשויות להתעדכן ככל שמידע חדש יגיע.

משתתפים ואורחים מעל גיל 3 יידרשו להציג תו ירוק או בדיקת PCR שלילית בתוקף מה-72 שעות האחרונות או לחילופין בדיקת אנטיגן מפוקחת שבוצעה בעמדה מורשית ב-24 השעות שקדמו לכניסה, בצירוף תעודה מזהה (מתחת לגיל 16 אין חובה להציג תעודת זהות). מסמכים אחרים כגון בדיקה ביתית/תעודת קורונה/מחלים/התחסנות לא יתקבלו.

חובה לעטות מסכה על הפה ועל האף לכל אורך השהות באולם.

שימוש במדיד

קבוצות רבות שאלו לגבי צורת השימוש החוקית במדיד (Jig, Launcher) בזירת CARGO CONNECT, להלן סיכום בנושא. ראשית נבהיר כי אין חובה להשתמש במדיד, חלק מהקבוצות בוחרות לבנות ולהשתמש ברכיב כזה, הטקסט הבא מסכם מה הדרך החוקית לעשות זאת. מותר להעזר במדיד, אם מקפידים על הדברים הבאים:

  • המדיד בנוי כולו מ-LEGO (חוק R01)
  • המדיד משתתף בביקורת הציוד (משימה M00 חוק R09), ובזמן הביקורת אינו בולט מהאזור המוגדר (לאחר ביקורת מותר להציב אותו בצורה אחרת)
  • מותר למפעילי הרובוט לגעת במדיד בזמן השיגור, כל עוד המדיד סטטי ואינו זז בזמן השיגור. אם מפעילי הרובוט נוגעים במדיד בזמן השיגור, והמדיד זז בזמן השיגור או מוזז על ידי הרובוט לאחר השיגור, השיגור יהיה פסול.
  • אם הרובוט מזיז את המדיד, הוא חייב להיות לחלוטין בתוך אזור השיגור (חוק R14). אם הרובוט אינו מזיז את המדיד, מותר למדיד להתפרש אל מחוץ לאזור השיגור לתוך הבית (אבל אסור לו לחרוג מהבית). קראו בחוק R12 את ההגדרה המדויקת של ״בית״.

מתחם התייעצות וירטואלי מטעם התעשייה האווירית עבור פרויקט החדשנות

התעשייה האווירית הקימה עבורכם מתחם התייעצות וירטואלי עם מומחים מטעמה, לשאלות והתלבטויות שונות בתהליך העבודה. במתחם תוכלו לפנות למהנדסות ומהנדסי מכונות, חשמל/אלקטרוניקה, בקרה, תוכנה, אלגוריתמיקה, תרמיקה, חומרים/תהליך, כימיה, ומומחים לפיזיקה, מתמטיקה ומדעי המחשב. אנשי התעשייה האווירית הם המובילים והמומחים הגדולים בישראל בתחומם ומוטת הידע שלהם נעה על טווח מסרטוט ותכנון דרך תכן הנדסי עד ניהול פרויקט על כל עולמות התוכן שאתם יכולים לבקש. 

מוזמנים להיכנס למתחם הווירטואלי באמצעות הלינק הבא. יש לרשום בנושא הפנייה ״קבוצת FIRST״, לסמן בשדה ״עבור״ את ״קשרי קהילה״ ולמלא את כל השדות. הפנייה תועבר למהנדס/ת המתאים/ה בתעשייה האווירית שיענה על שאלתכם וזו תוחזר אליכם. באם תרצו לקבוע שיחה טלפונית/Zoom (תוכלו לבקש זאת גם במהלך הפנייה הראשונית).

Global Innovation Awards

בשל הקדמת מועד תחרות האליפות השנה, הוחלט לפשט את תהליך בחירת הקבוצות אשר תייצגנה את ישראל בגמר ה-Global Innovation Award של FIRST LEGO League ולאמץ את המודל המקובל ברוב מדינות העולם:

  • לא תתקיים תחרות Global Innovation Awards מקדימה נפרדת בישראל.
  • לגמר ה-Global Innovation Awards העולמי תוזמנה שתי הקבוצות אשר תדורגנה במקומות הגבוהים ביותר בתחום פרויקט החדשנות בכל אחד משני הבתים בתחרות האליפות בישראל.
  • לתשומת ליבכם, בשל המדיניות שלא להעניק יותר מפרס אחד לקבוצה, יתכן שקבוצות אלה לא תזכנה בתחרות האליפות בפרס פרויקט החדשנות, אלא בפרס אחר.

התנדבות באירועי FIRST

החודשים האחרונים הראו לנו שהעולם צריך את FIRST יותר מתמיד, ו-FIRST צריכה אתכם, קהילת המתנדבים שלנו. כשאתם מתנדבים עם FIRST, אתם מטפחים כישורים יקרי ערך בקרב ילדים ובני נוער. אתם בונים את הדור הבא של מנהיגי המדע והטכנולוגיה. אתם מעוררים בהם השראה להשתמש בכישוריהם כדי להשפיע לטובה על הקהילות שלהם ועל העולם. אתם מספקים את העתיד למיליוני צעירים ברחבי העולם.

אנו נרגשים להזמין אתכם להצטרף אלינו להתנדבות ב-FIRST בעונת 2021/22 ולהיות חלק מקהילה עם חזון לעתיד. מוזמנים להזמין גם עמיתים, חברים ובני משפחה לקחת חלק כמתנדבים בתפקידים חשובים בחגיגה שכולה מדע וטכנולוגיה! להרשמה להתנדבות לחצו כאן. לפרטים נוספים ניתן לפנות לסיון, רכזת התוכנית בדוא"ל [email protected].

שאלות בנוגע למשחק הרובוט

לשאלות בנושא הרובוט וחוקי משחק הרובוט, הנכם מוזמנים לשלוח מייל לכתובת [email protected] וצוות שופטי הזירה הראשיים ישמח לעזור לכם.

עדכונים במפת המשאבים

הקפידו להתעדכן במסמכים המתפרסמים במפת המשאבים בכל העת, ובפרט בעדכוני משחק הרובוט. המחברת ההנדסית והמדריך למפגשי קבוצה נמצאים ב-Dashboard של FIRST ישראל לקבוצות אשר הסדירו את תשלום. המשיכו לעקוב אחר עדכונים חשובים המתפרסמים מעת לעת.

המון בהצלחה ובריאות איתנה, צוות FIRST ישראל