דילוג לתוכן העמוד

עדכון 3: מדיניות החזרים, איחוד מחזורי הפעילות, הנחיות לתשלום ועוד

יום רביעי, 29 ביולי 2020 (לפני 4 שנים)

מנטורים יקרים, 

אנו מבינים את אי הבהירות הקיימת בתקופה זו ועובדים במלוא המרץ בחודשים האחרונים על מנת לייצר פתרונות לפעילות העונה הקרובה בצל מגפת הקורונה. כחלק מההכנות לעונה, אנו עובדים בשיתוף פעולה עם מנטורים מהקהילה, LEGO, חברת רובוטק ועוד בכדי להתאים את העונה למצב הקיים. מוזמנים להצטרף לקבוצת החשיבה בנושא ולהציע רעיונות נוספים. לפרטים יש לפנות למייל [email protected]חשוב לנו להדגיש כי ההרשמה פתוחה עד ספטמבר ובמידת הצורך ובכפוף לכמות הערכות שיוותרו, נאריך את הרישום.  לכניסה למערכת רישום וניהול קבוצות לחצו כאן!

מדיניות החזרים בתקופת קורונה - תוכניות FIRST ישראל

לצערנו הקורנה ממשיכה ללוות אותנו גם בימים אלו. בכדי ששנת הפעילות שלנו לא תפגע, הכנו מספר תסריטים שונים בהתאם למגבלות השונות שעלולות להתפרסם. כל המידע מופיע במפת המשאבים וגם כאן. מוזמנים לפנות לכתובת הדוא"ל של התוכנית [email protected] לשאלות נוספות בנושא.

איחוד מחזורי הפעילות

לאחר הערכה מחודשת לקראת שנת הפעילות הקרובה, החלטנו על איחוד מסלולי הפעילות. השנה לא יפעלו מחזורים וקבוצות יוכלו לפעול לאורך כל השנה, או להתחיל פעילות לפי יכולתן. פסטיבלים יתקיימו גם בחורף וגם בקיץ וכל קבוצה אשר רכשה כרטיס לפסטיבל תוזמן לבחור פסטיבל. הרישום במערכת מתבצע כרגיל. 

הנחיות לתשלום

את ההנחיות לתשלום ניתן למצוא כאן. בתקופת הקורונה צוות FIRST עובד בעיקר מהבית ולא מגיע למשרד בתדירות גבוהה. לפיכך אנו ממליצים לפנות לסוזן בדרן המטפלת בניהול החשבונות בארגון בכתובת הדוא"ל [email protected] או בטלפון 050-9040466 לפרטים לגבי אופן ביצוע התשלום. לאחר הסדרת התשלום יש לשלוח צילום של האסמכתא לפרטים המופיעים מעלה.

שיתוף פעולה עם הסביבה המקוונת CoderZ  של חברת רובוטק 

חברת LEGO העולמית יציאה בשיתוף פעולה עם הסביבה המקוונת CoderZ של חברת רובוגרופ הישראלית! המערכת מאפשרת למידה מרחוק, מעקב של המנטור על ההתקדמות וההתפתחות של התלמיד וכן קידום הידע בתכנות של הסביבה עצמה מתורגמת לעברית ומאפשרת לקבוצות לפתח גם את עבודת הצוות והערבות ההדדית שלהן. המערכת מתאימה לתלמידי כיתה ג׳ ומעלה ותהיה זמינה **באופן חינמי **במהלך חודש אוגוסט. לפרטים נוספים לחצו כאן. לכניסה למערכת לחצו כאן.

אירועי סיום וירטואליים למגזר החרדי כפיילוט לעונת קורונה

בחמש השנים האחרונות מתקיים שיתוף פעולה בין FIRST לעמותת בבא דע, השמה לה למטרה להנגיש תכנים מדעיים לאוכלוסייה החרדית. בתוכנית בבא-דע לוקחים חלק כ-80 קבוצות ומאות תלמידים חרדיים מירושלים והמרכז. בשבועיים האחרונים קיימנו אירועי סיום וירטואליים המדמים את אירועי הסיום המוכרים של FIRST לאותן הקבוצות. האירועים התקיימו באמצעות פלטפורמת Zoom ובליווי חברת הפקה ייעודית.  קבוצות FIRST LEGO League Explore השתתפו בחדר שיפוט וירטואלי של 10 דקות במתכונת הרגילה בנוכחות בוחן. בנוסף, במהלך היום השתתפו הילדים במספר תחנות פעילות בהפעלת המנטורים. קבוצות FIRST LEGO League Challenge התבקשו להסריט הרצה אחת של הרובוט לצורך השיפוט וכן לשלוח חומרים רלוונטיים מבעוד מועד. ביום התחרות הקבוצות השתתפו בחדרי שיפוט וירטואליים בהם ישבו שני שופטים. חדרי השיפוט התקיימו במתכונת המוכרת של 25 דקות וכללו את שלושת התחומים- פרויקט החדשנות, תכנון הרובוט וערכי הליבה.  לבסוף, קיימנו טקסי סיום מרגשים ומיוחדים. האירועים הוכתרו כמוצלחים ביותר. הילדים נהנו, זכו להציג את תוצריהם ולקבל משוב בונה מהבוחנים והשופטים. אירועים אלו היו עבורנו פיילוט חשוב והפקנו מהם לקחים רבים לצורך שימוש חוזר במידה והשנה נאלץ להמיר גם את האירועים הרשמיים של FIRST לאירועים וירטואליים.

מחכים לפגוש את כולכם בקרוב! צוות FIRST ישראל