דילוג לתוכן העמוד

עדכון 4: מתווה עונת 2021 בישראל

יום שני, 05 באוקטובר 2020 (לפני 4 שנים)

קבוצות יקרות, בחודשים האחרונים נערכו שינויים באופי הפעילות של FIRST בכל העולם. נכנסו מודלים של אירועים מרוחקים לעונת הפעילות ונדחו אירועי התחרויות העולמיות בארה"ב ליולי-אוגוסט. שינויים אלה מאפשרים לכולנו ללמוד תוך כדי תנועה, להבין איך להפיק את המקסימום מהמשבר העולמי אליו נקלענו, וכמו ב FIRST, כמו בכל שנה, כמו שכולנו אוהבים - להיות מוכנים לכל אתגר!

בהמשך לעדכונים הקודמים של מטה FIRST בארה"ב  תוכלו ללמוד בעדכון של היום על אופי עונת הפעילות הקרובה בישראל ועל פתיחת ההרשמה לעונה זו. חשוב מאוד לקרוא את עדכון HQ במלואו (כאן תוכלו לקרוא את התרגום שלו) וכאן את הפירוט הנוסף שפורסם מטעמם. בעדכון הנוכחי נפרט, ככל הניתן בשלב זה, על אופי ומהות העונה המתוכננת השנה, לוחות הזמנים, התכנים הייחודיים והאתגרים שעל הפרק כך שבסוף העונה כבר נדע כולנו איך אפשר לעשות גם רובוטיקה - מרחוק!

הרשמה לעונת הפעילות בישראל

אנחנו עובדים בחודשים האחרונים במרץ רב, בסיוע מתנדבים מוכשרים ואמיצים על פיתוח המערכת הממוחשבת הישראלית על מנת שתאפשר גם למנטורים של קבוצות FIRST Robotics Competition להירשם בצורה קלה ונוחה ולנהל את הקבוצות שלהם בצורה שקופה וברורה. לכן, ההרשמה לעונה הקרובה של FIRST Robotics Competition תתבצע, לראשונה בישראל, דרך המערכת החדשה!  אמנם ההרשמה לעונת הפעילות הקרובה INFINITE RECHARGE 20-21 תיפתח במערכת האמריקאית כבר בשלישי הקרוב, 6.10.2020, אולם החלטנו לקחת שבוע נוסף לצורך סגירת קצוות אחרונים, תליית כל התמונות על הקירות, טיאטוא אבק הבנייה וסידור העציצים כדי שהכל יהיה מהודק ומוכן לקראתכם. ההרשמה לקבוצות FIRST Robotics Competition הישראליות תיפתח החל משלישי הבא, 13.10.2020. עקבו אחר העדכונים! כידוע לכם וכפי שפורסם בעדכונים האמריקאים, דמי ההרשמה לעונה הופחתו משמעותית והמטה אף העמיד לרשות קבוצות FIRST Robotics Competition מכל העולם פתרונות של מלגות ומענקים שאנחנו ממליצים בחום להגיש אליהם מועמדות. כולנו, גם בארה"ב וגם בהנהלה בישראל, מבינים את הקשיים הייחודיים לעונה, במיוחד הכלכליים, ונעשים מאמצים רבים ויצירתיים על מנת לאפשר לכל קבוצה שתרצה בכך להשתתף בעונה בצורה מיטבית.  בשבוע הקרוב נפרסם מידע יותר קונקרטי לגבי עלויות ההשתתפות בישראל, תאריך סיום ההרשמה, מדיניות ההחזרים ופירוט של התכנים והערך המוסף שאנחנו נרגשים להעמיד לרשות הקבוצות שלנו השנה. בכפוף למה שפורסם ע"י המטה האמריקאי - כרגע יש לקחת בחשבון שכל התכנים, האתגרים והפרסים השנה ינוהלו מרחוק, בהתאם לעונה המיוחדת שזכינו להיות חלק ממנה. תוכנית FIRST Robotics Competition תפתח סביב חווית עונת בנייה אשר לא כוללת תחרויות מסורתיות פיזיות בשטח והמשמעות היא שלא ייפתח רישום לתחרויות ולא יפורסם לו"ז תאריכי תחרויות בשלב זה. הנושא הזה יבחן שוב בהערכת מצב מחודשת שתיעשה בינואר 2021 יחד עם המטה בארה"ב, והחלטות נוספות לגבי אופי המשך העונה והתחרויות יתקבלו ויתפרסמו במועד זה. נכון להיום, בשל הארכת העונה הרשמית - עונת הפעילות בישראל תוארך עד לפסח תשפ"א. נמשיך לעדכן בענייני לו"ז ותאריכים באופן רציף ככל שנדע יותר.

מתווה עונת הפעילות

עונת הפעילות בישראל תאפשר לקבוצות הרשומות לקחת חלק בכמה מסלולי השתתפות ובמספר אתגרים ותחרויות ייחודיים לעונה הקרובה. תוכלו למצוא כאן פירוט ראשוני. הסברים נוספים כמו גם הפתעות ותכנים ייחודיים ימשיכו להתפרסם בשבועות הקרובים ועם פתיחת ההרשמה: א.  אתגר עיצוב המשחק הקבוצות יוזמנו לעצב ולתכנן אתגר FIRST Robotics Competition בעצמן, בעזרת שימוש באלמנטים מהעולם האמיתי, הוירטואלי או שניהם, ויתחרו על פרסי שיפוט. הקונספטים המנצחים יילקחו בחשבון בעיצוב של משחקים רשמיים בעתיד, והקבוצות יקבלו על כך קרדיט. בואו לקחת חלק ב GDC משלכם, כמו שתמיד רציתם! ב.  אתגר החדשנות בדומה לתחרות ה GIA המתקיימת בכל שנה בתוכנית FIRST LEGO League Challenge (הקבוצות הישראליות קוטפות שם הישגים נאים!), קבוצות שיקחו על עצמן את האתגר המיוחד הזה יצטרכו לפעול לאורך העונה ממש כמו חברת סטארט אפ ולזהות בעיה או אתגר שקיימים בעולם האמיתי בהקשר של הנושא השנתי - GAME CHANGERS. כל קבוצה שתיקח על עצמה את האתגר תעצב פתרון, תבנה מודל עסקי ותגיש את הרעיון שלה לשיפוט בכדי להתחרות מול קבוצות אחרות על פרסים שונים. האתגר החדש מובנה עם מסלול קידום שמגיע לשיאו בפרס החדשנות הגלובלי - אירוע חוויתי רב-יומי בו התלמידים יציגו את הפתרונות החדשניים שלהם, ישתתפו בסדנאות, יעברו הדרכות ממומחים ויתחרו על פרסים.

ג.   אתגר רובוט INFINITE RECHARGE - מהבית האתגר מציג 2 מסלולי תחרויות נפרדים: הראשון - הצגת יכולות הרובוט והנהגים של הקבוצה באתגר מיומנות המבוסס על האתגר של שנה שעברה והתמודדות על הניקוד הגבוה ביותר מול קבוצות אחרות, והשני - הדגמת האיכויות הטכניות של הרובוט של כל קבוצה והצגת מידע טכני מול השופטים, בדומה לסדרת התוכניות Master Chief שהפקנו ושידרנו בסוף העונה שעברה. ההשתתפות במסלול השני תתאפשר גם ללא גישה לרובוט. INFINITE RECHARGE - Here we go again**!** עונת הפעילות עצמה תיפתח כרגיל עם הקיקאוף הגלובלי ב 9 בינואר 2021. סמוך לכך תיערך חלוקת הקיטים שיגיעו מארה"ב (בפורמט עליו יוחלט בהמשך) ויתפרסמו כל ההנחיות המפורטות והחוקים להשתתפות באתגרי העונה. קבוצות שישלימו את תהליך ההרשמה והתשלום בזמן יוכלו לבחור באילו אתגרים להשתתף מתוך ההיצע המלא של האתגרים והפעילויות הייחודיות לעונה.

חשוב גם שתדעו שכולנו ב _FIRST _ישראל עובדים ביחד עם שותפים יקרים בקהילה על תכנים מקומיים וייחודיים שנרצה להעמיד לרשות הקבוצות השנה, כדי שכולנו נוכל ביחד להנות מלימונדה צוננת וטעימה, ולא לבזבז את הזדמנות הפז לחדשנות וכיבוש אתגרים חדשים שנקרתה בפנינו העונה.

קול קורא: האקתון FIRST Robotics Competition ישראל

קבוצות יקרות, אנו מתמודדים עם משבר ברמה עולמית והטיפול בו דורש את טובי המוחות בתחומי החיים. אנחנו מאמינים שהקהילה שלנו היא ללא ספק המקום ממנו יגיעו הפתרונות לאתגרים של המאה הנוכחית ועכשיו יש לנו את ההזדמנות להוכיח עד כמה הקהילה שלנו בנויה לאתגר.  לראשונה, אנו מציעים לכם הקבוצות להיות ה GAME CHANGERS ולקחת חלק פעיל בחשיבה על עונת הפעילות הקרובה של FIRST Robotics Competition ישראל. מיד לאחר חול המועד סוכות נקיים האקתון וירטואלי בהשתתפות טובי המוחות של קבוצות FIRST Robotics Competition ישראל ונפצח יחד איך יכולה להיראות עונת הפעילות הקרובה של FIRST Robotics Competition בישראל.   זוהי הזדמנות להיכנס לתוך עולם קבלת ההחלטות, להבין את מורכבות התהליך ולהציע רעיונות מנצחים שיכולים להגיע אפילו עד למטה _FIRST _בארה"ב. צוותי האסטרטגיה של הקבוצות - זה המקום שלכם להוביל שינוי ולמנף את אתגרי העונה. פרטים נוספים יפורסמו בקרוב מאוד.

וכמובן, גם עכשיו, כמו תמיד הצוות זמין עבורכם לכל דבר ועניין. מוזמנים לשתף אותנו, [email protected] בהצלחה, צוות _FIRST _ישראל